ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΠΥΡΟΥ ΡΟΚΚΟΥ,,ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΤΕΡΙΔΑ
- στο τέλος ανάρτησης υπάρχουν νέα σχόλια!!!!
- και ξεκινάω με μια φωτο αφιέρομενη στον φίλτατο Σπύρο Ρόκκο!!
- Αγαπητέ
Το να πιστεύει κανείς κάτι είναι ένα πράγμα αλλά το να τεκμηριώνει είναι κάτι άλλο. Η Ζάκυνθος πως προέκυψε ότι είναι το Δουλίχι; αυτό ειλικρινά θα ήθελα να το καταλάβω. Ακόμη επιμένεις στην Ασσό ως Ιθάκη. Είναι κατανοητή η αγάπη σου για τον τόπο σου αλλά αυτό τι σχέση έχει με την αλήθεια; Η τοποθεσία εκτός από το ότι είναι αμφίαλος τι άλλο έχει από την ομηρική περιγραφή; Τίποτα. Παραδειγματικά να σου αναφέρω ότι ο Οδυσσέας είναι βασιλιάς ενός συμπλεγματος νησιών και όχι ένας από τους λίγους κατοίκους ενός μικρού χώρου. Έχει κτήματα και πάρα πολλά ζώα σε μια περιοχή του νησιού του που είναι γεμάτη νερά τρεχούμενα. Στην πόλη του έχει τρία και όχι δύο λιμάνια, Τα δύο εντός και το ένα έξω στους πρόποδες ενός λόφου. Εντός της πόλεως και σε υποχρεωτικό δρόμο έχει έναν λόφο που βλέπει στα λιμάνια πιο πλοίο μπαίνει. Απέναντι από το νησί του υπάρχει ήπειρος, όχι νησί δηλαδή, που και εκεί εκτρέφει πολλά ζώα και πηγαινοέρχονται με πορθμεία. Απέναντι από την Κεφαλονιά υπάρχει μόνο η Ιθάκη. Αυτά είναι μερικά από τα σημεία που θα πρέπει να πληρεί ένας τόπος αλλιώς αμφίαλα είναι πολλά νησιά της ελλάδος και όχι μόνο. Όσον αφορά το αν ήρθε πεζός κλπ αυτό αφορά όχι την δυνατότητα να περάσει έναν ισθμό και να πάει εκεί με τα πόδια αλλά έναν πορθμό και να φτάσει εκεί πεζός, χωρίς πλοίο με ένα πορθμείο.
Περιμένω ακόμη για να μου απαντήσεις το γιατί να πιάσει κανείς στο Δασκαλιό, που δεν έχει κανένα φυσικό λιμάνι, όταν μπορεί να σταματήσει στην διπλανή ακτη και βέβαια που είναι η μοναδικότητα της διαδρομής όταν κάποιος μπορεί να πάει από άλλους δρόμους; Πια είναι η λογική για ένα τέτοιο εγχείρημα;
Για την χρονολόγηση, έχω γράψει κάπου στο μπλογκ αλλά ακόμη δεν μεταφέρθηκε, δεν υπάρχει ούτε ένα κείμενο, σημερινό ή παλαιότερο που να χρονολογεί τα ομηρικά. Υπάρχουν τα μασάλια του ανόητου του Ηρόδοτου που μετέφερε κάθε φήμη με το εγώ νομίζω ότι έζησε 400 χρόνια πριν από εμένα. Πάνω σε αυτό στηρίχθηκαν όλοι και στην γνωστή ανοησία περί φοινικικού αλφαβήτου που ούτε οι φοίνικες δεν την ξέρουν, και βέβαια στο δήθεν αδιάσειστο στοιχείο περί αναγνώριση της έκλειψης μόνο που εκλείψεις γίνονται τουλάχιστον δύο κάθε χρόνο. Άρα οι χρονολογήσεις είναι όλες του κ...λου. Για την Σχερία εκτός Μεσογείου, αν το δέχεσαι τότε ανατρέπεις την θεωρία σου μια και κανείς δεν μπορεί να εξηγήσει πως ένας έμπειρος ναυτικός αντί να κάνει μια μικρή διαδρομή, κοντά στις ακτές, που και άσχετος θα την έκανε αυτός παρασύρθηκε εκτός Μεσογείου κλπ και περίμενε κάποιον να τον σώσει. Αν δεν μπορούσε να κάνει ούτε τα βασικά στην θάλασσα δεν θα έφευγε για τον πόλεμο αλλά θα καθόνταν στο σπίτι του μια και μπορεί να γλύτωναν από τον πόλεμο, όπως και έγινε, αλλά θα χάνονταν στην θάλασσα, όπως και έγινε. Ποιός λογικός άνθρωπος θα το έκανε αυτό αν δεν ήξερε; Κανείς.
Άρα αυτή η θεωρία που τόσο φανατικά ακολουθείται από την επιστημονική κονότητα μπάζει όχι μόνο από γεωγραφικής άποψης αλλά αντίκειται και στην λογική.
Παυσανίας - ΑΓΑΠΗΤΕ ΠΑΥΣΑΝΙΑ,, ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΑΒΩ,, ΓΝΩΡΙΖΩ ΠΟΛΛΑ ,,ΚΑΙ ΕΧΩ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙ ΤΟ 1% ΑΥΤΩΝ,,,,,! ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΟΛΩΝ ΣΑς ΠΑΡΑΔΕΧΟΜΑΙ ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΟΥ, ΠΟΥ ΠΡΩΤΑ ΗΜΟΥΝ ΤΥΦΛΟΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ Ας ΠΟΥΜΕ!!,, ΤΟ ΟΤΙ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΗΔΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΑ,,ΑΡΚΕΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΟΥ,, ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΞΕΛΙΞΗ,, ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΕΝΕΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ,, ΕΓΩ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΣΥΡΘΩ ΝΑ ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΩ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ,,ΕΙΝΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΑΛΛΩΝ ,ΑΠΛΑ ΕΙΜΑΙ ΕΥΤΥΧΗς ΠΟΥ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΩ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ, ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΗς ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΑ ΕΔΩ, ΚΑΙ ΕΠΙΣΗς ΕΥΤΥΧΗς ΠΟΥ ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΜΥΑΛΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑς,, ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΘΥΣΑΥΡΟ ΠΟΥ ΠΑΤΑΜΕ!!
- Αλήθεια αν τελικά το Νησιοτικο βασίλειο Ομηρική Ιθάκη ,,δεν ειναι το κέντρο της η Νοτιοανατολικη Κεφαλονια ,, τι ποσοστα έπρεπε να δώσουμε στις άλλες θεωρείες!! Πρόταση στο φίλο Αρη που του αρέσουν τα στοιχήματα!!!!
- ΣΤΟ
- "μπορεί σχεδόν οι περισσότεροι να μην ενδιαφέρονται καν για το "Παραμυθάκι" του Ομήρου," … Ναι φίλε Poros δυστυχώς πολλοί έτσι το βλέπουν, "παραμυθάκι"!
Μόνο που οι απόψεις του Ομήρου δεν ήταν η καθοδήγηση προς την τέλεια αποβλάκωση όπως κάποιων αποφάσεων Οικουμενικών Συνόδων "κατά παραγγελία" σαν "Τον άρτον ημών τον επιούσιον δος ημίν σήμερον",
αλλά το «συν Αθηνά και χείρα κίνει» και έτσι κατορθώσαμε σα λαός να υπάρχουμε ακόμα. Αλλιώς ούτε Έλληνες ούτε Ελληνοχριστιανοί θα υπήρχαν τώρα!
Παγκοσμιοποίηση για την ευημερία των λαών επιτυγχάνεται με τη σωστή συνεργασία των λαών, όχι με τον ύπουλο εκφυλισμό και ισοπέδωσή τους.
Αν γίνει κάτι τέτοιο θα είναι και η καταστροφή του πλανήτη. Ο Κολοκοτρώνης όταν χάλαγαν οι Τούρκοι τα μάρμαρα στο Παρθενώνα για να βγάζουν το μολύβι να κάνουν βόλια να του βαράνε, τους έστειλε βόλια από τα δικά του γιατί αν και αγράμματος διέθετε την παιδεία να γνωρίζει ότι αυτές οι παλιόπετρες κατά τους πολλούς τότε, ήταν το σημείο αναφοράς ενός πολιτισμού που θα διατηρούσε και θα καθοδηγούσε το λαό του.
Εμείς σήμερα σπουδαγμένοι αλλά απαίδευτοι για το μόνο που ενδιαφερόμαστε είναι τα «βόλια» για το σήμερα μη κατανοώντας ότι αυτά αύριο αν όχι σήμερα θα αρχίσουν να βαράνε πλέον εμάς.
Δεν είναι παραμύθια η ιστορία του τόπου μας, κοιτώντας λίγο μακρύτερα είναι ο φάρος του αγώνα και της φιλοσοφίας της ζωής μας.
Και μάλιστα μιας φιλοσοφίας που έγινε αποδεκτή και γαλούχησε την Αναγέννηση, την πνευματική αναγέννηση όλου του σήμερα πολιτισμένου (μέχρι πρότινος τουλάχιστον) κόσμου.
Καλό να ψάχνουμε λοιπόν για αυτές τις "Ομηρικές παλιόπετρες" έστω και λίγοι, είναι στη χειρότερη περίπτωση μια προσφορά για τους νεότερους που όταν κάποτε θα ψάξουν σημείο αναφοράς όπως οι παλαιότεροί τους θα τις χρειαστούν.
Και η ευτυχία είναι ότι αυτές οι "παλιόπετρες" δε εξαφανίζονται με τίποτα είμαστε διάσπαρτοι αποδαύτες!
Καλή Ανάσταση πατριώτες.
Ρ.Σπ.
Για τη λέξη μεσσηγύς τώρα:
Θα αναφερθώ σε μία των περιπτώσεων από τις προαναφερθήσες στα έπη Οδύσσεια και Ιλιάδα.
(ο -526)
ὣς ἄρα οἱ εἰπόντι ἐπέπτατο δεξιὸς ὄρνις,
κίρκος, Ἀπόλλωνος ταχὺς ἄγγελος· ἐν δὲ πόδεσσι
τίλλε πέλειαν ἔχων, κατὰ δὲ πτερὰ χεῦεν ἔραζε
μεσσηγὺς νηός τε καὶ αὐτοῦ Τηλεμάχοιο.
τὸν δὲ Θεοκλύμενος ἑτάρων ἀπονόσφι καλέσσας…
(μετάφραση)
Τέτοια καθὼς τοῦ μίλησε, πετάει πουλὶ δεξά του,
τοῦ Ἀπόλλωνα μαντάτορας γοργόφτερος πετρίτης•
εἶχε ἀγριοπερίστερο στὰ νύχια καὶ μαδοῦσε,
κι ἀνάμεσα Τηλέμαχου καὶ καραβιοῦ σκορποῦσε
φτερὰ. Κι ὁ Θεοκλύμενος τὸν πῆρε ἀπὸ τοὺς ἄλλους…
Εδώ λοιπόν στην ο ραψωδία στίχος 526 λέει ο Όμηρος:
Εκείνη τη στιγμή πετάει ένα γεράκι του Απόλλωνα μαντατοφόρος που εκράταε ένα αγριοπερίστερο και “πτερά χεύεν έραζε” δηλαδή και φτερά έχυνε από ψηλά μεταξύ του Τηλέμαχου και καραβιού.
Τα φτερά βέβαια δεν μπαίνουν σε στοίχιση για να πέφτουν σε ίσες αποστάσεις από Τηλέμαχο και πλοίο, έτσι δεν είναι?
Άρα εννοεί στον χώρο που υπήρχε μεταξύ του πλοίου και του Τηλέμαχου.
Ίδιες ερμηνείες της λέξης μπορεί να αντιληφθεί κανείς και στα σημεία:
Ε 769, Θ 560, Λ573, Ψ 521, ο528, χ341.
Τώρα ο φίλος Σάκης Δανιήλ με αυτά που αναφέρεις πάντα τον πορθμό Σάμου – Ιθάκης τι τον έκαμε?? Αφού στον Όμηρο πρώτη θέση έχει ο συγκεκριμένος πορθμός και δευτερεύουσα σημασία η Αστερίδα εκτός αν πρέπει να το αποδείξω και αυτό.
Σπ. Ρόκκος
13.33 μεσσηγὺς Τενέδοιο καὶ Ἴμβρου παιπαλοέσσης :
13.34 ἔνθ ' ἵππους ἔστησε Ποσειδάων ἐνοσίχθων
24.77 ὣς ἔφατ ' , ὦρτο δὲ Ἶρις ἀελλόπος ἀγγελέουσα ,
24.78 μεσσηγὺς δὲ Σάμου τε καὶ Ἴμβρου παιπαλοέσσης
24.79 ἔνθορε μείλανι πόντῳ : ἐπεστονάχησε δὲ λίμνη .
iv.844 ἔστι δέ τις νῆσος μέσσῃ ἁλὶ πετρήεσσα ,
iv.845 μεσσηγὺς Ἰθάκης τε Σάμοιό τε παιπαλοέσσης ,
iv.846 Ἀστερίς , οὐ μεγάλη : λιμένες δ ' ἔνι ναύλοχοι αὐτῇ
ΚΑΙ ΑΠΟ ΥΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΙΘΑΚΗ = ΛΕΥΚΑΔΑ ΣΕ
https://nikiana.wordpress.com
Υπάρχει κάποια νήσος στην μέση της θάλασσας πετρώδης
στην μέση ακριβώς μεταξύ Ιθάκης και Σάμης απόκρημνης
η Αστερίς, όχι μεγάλη· σ’ αυτήν υπάρχουν
ασφαλείς λιμένες διπλοί· εκεί έμεναν ελλοχεύοντες οι Αχαιοί