Παρασκευή, 5 Ιουνίου 2015

βρε τον Αρη,,, πάλι κογιονάρει!!

Τώρα αυτή η πανάρχαια ελιά είχε επιλεγεί για να συμβολίζει απλά την αφετηρία ενός αρχαίου αγώνα, για υποτίθεται ότι έχει κάποια σχέση και με τα Ομηρικά ψαξίματα εκεί στους Πρόνους? Προσοχή σε τυχόν απάντηση γιατί ψάχνω να γλυτώσω από ένα διαρκές κογιονάρισμα εφτά (7) και πλέον χρόνων! Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα χα χα σε ΤΗΛΕΜΑΧΕΙΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ


Ραμπαούνι, γραμπαούνι, ή στη ναυτική διάλεχτο σιδεροχάλι. Αλλά τι να το κάμεις το γραμπαούνι χωρίς καθρέφτη?? Σα να παίζεις «πάμε στοίχημα» θα είναι. Στη Κεφαλονιά βέβαια στο «πάμε στοίχημα» κέρδιζαν και οι άσχετοι, κάτι που δεν σκέφτηκα και με συμπαθάτε! Για φαντάσου επιταγές τση Νομαρχίας πιασμένες με γραμπαούνι!!! Χα χα χα χα χα! Τα λεφτά μου Ρέεεεεεεεεε…. Χουά χα χα χα χα χα χα. σε τι ειναι το Ραμπαούνι?

ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΟΜΗΡΙΚΟΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΙΑ!!

και    σχόλια :στο


  1. Αγαπητέ φίλε
    Αυτό θα μπορούσε να συμβεί αν μας έλεγε ότι συνάντησε ανέμους αλλά φευ για 17 ημέρες δεν συνάντησε ανέμους σε αντίθεση με την 18η. Επίσης ακόμη και αν κατά την διάρκεια της ημέρας έκανε κάποια λάθη τα διόρθωνε την νύχτα έχοντας πάντα αριστερά του και προφανώς σε σταθερή γωνία γύρω στις 90μοίρες την Μ.Άρκτο. Ακόμη μας διαφεύγει το γεγονός ότι ο Οδυσσέας είναι έμπειρος ναυτικός. Γι' αυτό άλλωστε εμπιστεύεται τον ευατό του και φτιάχνει μια σχεδία για να φύγει. Εγώ που είμαι άσχετος θα έμενα εκεί μέχρι να με βρούν.

  2. Οι τόποι περιπλάνησης του Οδυσσέα κατά τη δική μου γνώμη δεν μπορούν να πάρουν στίγμα από τις περιγραφές της Οδύσσειας, είναι τελείως μυθοπλαστικές ώστε να ανεβάσουν τη “λατρεία” του μυστηρίου και της περιπέτειας που πάντα άρεσε και αρέσει στις αφηγήσεις. Παράδειγμα το “Μαραϊμπού” του Νίκου του Καββαδία.
    Όλο αυτό το συμπέρασμα το έβγαλα από την φανταστική τοποθεσία της Σχερίας.
    Δε μπορεί ένα νησί που απέχει από την Ομηρική Ιθάκη μια νύχτα δρόμο κωπηλατώντας να ήταν άγνωστο στον Οδυσσέα.
    Νομίζω λοιπόν ότι κακώς θέτουμε σοβαρή βάση σε διαδρομές, πρόσωπα, χρόνους και άρα αποστάσεις.

    Ψάχνοντας για τη πραγματική Σχερία πιθανότερη τοποθεσία για μένα είναι το νησιωτικό σύμπλεγμα της Μάλτας και φυσικά καμία τύχη δεν δίνω σε οποιοδήποτε νησί, ή τοποθεσία του Ιονίου πελάγους.
    Και συμπερασματικά το λιμάνι του Φόρκυνα αφού δείχνει πασίγνωστο για τους τότε ναυτικούς ακόμα και τους μακρινούς Φαίακες, φαίνεται να βρίσκεται σε κομβικό σημείο του Ιονίου με δυνατότητα εφοδιασμού νερού και τροφών άρα κατοικήσιμο και όχι καταχωνιασμένο κάπου άνευ ιδιαίτερης αξίας για τα τότε μακρινά ταξίδια. Αυτό είναι το κυρίως χαρακτηριστικό του και όχι τόσο οι δυο απόκρημνοι κάβοι κλπ., γιατί όλα σχεδόν τα ασφαλή λιμάνια περικλείονται από δυό κάβους.

    Σπ.Ρόκκος

  1. ΦΙΛΕ ΣΠΥΡΟ,,ΑΝΑΡΤΗΣΑ ΗΔΗ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ,,ΜΕ ΤΙΤΛΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ (ΛΟΓΟ ΥΠΟΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ) ΜΙΑ ΚΑΙ ΒΡΗΚΑ ΝΕΕΣ ΦΙΛΙΕς ΜΕ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΣΤΟ ΦΕΙς!!
    ΑΝ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΙ ΣΕ ΟΜΗΡΙΚΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΧΥΡΩΝΑ,, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ,, ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΚΑΙ ΤΟ ΛΙΘΑΡΑΚΙ,,ΛΥΣΗς ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΔΕΝ ΕΛΥΣΕ!!

  2. ακολουθεί και ένας σχολιασμός στο θέμα! (ΜΕΝΤΟΡΑΣ ΜΟΥ) σε όσα προσπαθώ να τεκμηριώσω 
  3. εφόσον βασίζομαι σε δικές του τοποθετήσεις !!
    • Makis Metaxas Γιώργο η Σχερία στην Ομηρική ( Μυκηναϊκή ) τοπογραφία προφανώς και δεν έχει καμία σχέση με την σημερινή Κέρκυρα. Ποια ήταν η Σχερία δεν γνωρίζουμε, αλλά πάντως φαίνεται να ήταν έξω από τον πολύ γνωστό για τους Μυκηναίους χώρο της θάλασσας της Μεσογείου. Είναι εντελώς παράλογο και εξωπραγματικό να αναζητούμε τον "μυθικό" κόσμο του Ομήρου μέσα στην λεκάνη της Μεσογείου. Ο άγνωστος σε μας κόσμος των ταξιδιών του Οδυσσέα περιγράφει την λεγόμενη "σκοτεινή δύση" που κάποιοι ναυτικοί - εξερευνητές (τυχοδιώκτες) είτε από λάθος είτε από πρόθεση έφτασαν αρκετά μακριά μεταφέροντας στον τόπο τους τους θρύλους και τις πρωτόγνωρες για την εποχή τους εικόνες ενός κόσμου εντελώς άγνωστου και ξεχωριστού που τον ενέταξαν στους θρύλους και την μυθογραφία εκείνης της εποχής. Το πλέον πιθανόν είναι οτι η Σχερία φαίνεται να ήταν μια περιοχή έξω από τις Ηράκλειες στήλες (στενά Γιβραλτάρ) στις δυτικές ακτές της Ευρώπης (Ισπανίας ή Πορτογαλίας) που ήταν κατά πάσα πιθανότητα ένα ισχυρό ναυτικό εμπορικό κέντρο με "άρωμα" μυκηναϊκής παρουσίας.


  1. ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ http://porosnews.blogspot.gr/2015/05/blog-post_616.html



    Πράγματι ο Παυσανίας, προτείνει μία μεθοδολογία που...
    POROSNEWS.BLOGSPOT.COM|ΑΠΟ E-POROS
  2. και συνέχεια με λοιπούς σχολιασμους ημέρας
  3. Αγαπητοί φίλοι
    Απολαμβάνω να συζητώ και να μπαίνουν ζητήματα που θα με κάνουν να ψάξω για να επιβεβαιώσω ή να διαψεύσω αυτά που λέγονται. Θα ήθελα λοιπόν να απαντήσω σε ερωτήματα που τέθηκαν αλλά και σε θέσεις που προβλήθηκαν από τον Σπ.Ρόκκο. Η μυστικό τητα οφείλεται στα α) δεν έχω κατοχυρώσει την αποκάλυψή αυτή μια και το βιβλίο μου δεν έχει ακόμη εκδοθεί β) Η αναφορά ενός και μόνο ονόματος δεν είναι αρκετή για να πείσει κανέναν αν δεν υπάρξει πλήρης αιτιολόγηση που βέβαια εμένα μου πήρε 700 σελίδες και ακόμη πιστεύω ότι έπρεπε να γίνω πιο αναλυτικός. Επιβεβαίωση αυτού που λέω είναι ότι σας έδωσα χάρτη και φωτογραφία της Ιθάκης αλλά δεν είδα ούτε έναν λόγο για το αν ταιριάζει ή όχι στις αναφορές του Ομήρου. Το ίδιο γίνεται και με τις όποιες εππισημάνσεις μου. Είναι έτσι ή όχι; Γιατί μπορεί να συζητάμε αλλά τελικά θα καταλήξουμε σ' έναν διάλογο κωφών.
    Για την Έρισσο που αναφέρεις θα σε παρακαλέσω να μου δώσεις συντεταγμένες για το που αναφέρεσαι γιατί για μένα που δεν είμαι από εκεί και δουλεύω με χάρτες είναι αδύνατο να την εντοπίσω. Μόλις το κάνω θα συζητήσουμε επί του πραγματικού.
    Για το blog σου θα το δω ίσως και σήμερα και θα επανέλθω. Πάντως όλα όσα θα ισχυριστείς ή θα ισχυριστώ θα πρέπει να συνάδουν λογικά με την μεγάλη εικόνα που είναι η αποτύπωση όλων των λεπτομερειών που αναφέρει ο Όμηρος στην ίδια λογική σειρά που τα αναφέρει. Εκτιμήσεις του τύπου μπρος πίσω και εδώ και εκεί δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές από μια λογική εκτίμηση. Κάτι αντίστοιχο που έκανε ο κύριος με το "σεντόνι" με τον δικό του Φόρκυνα.

  4. Μέσα από το όνομά σου δεν μπορώ να μπω στο blog σου γι' αυτό δώσε το link για να το δω.
φιλέ Παυσανία  το πολυ ενημερωτικό μπλοκ του φίλου Σπύρου, με την θερεία ότι Ιθάκη = Ασσος
βρισκεται στο μπλοκ του http://www.portoassos.gr/

ΚΑΙ  Αγαπητέ Σπύρο Δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την προσπάθειά σου και την αγάπη με την οποία την περιβάλεις. Εκεί όμως που πρέπει να σταθεί κανείς είναι πρώτα απ' όλα στην λογική. Αρχίζω με τον χάρτη στο τέλος. Τοποθετείς την πόλη της Ιθάκης στον μικρό εκείνο κόλπο, που βέβαια δεν προσεγγίζει τις περιγραφές πέρα από το ότι έχει δύο λιμάνια και φυσικά δεν υπάρχει το τρίτο έξω από την πόλη αλλά βάζεις τον Ερμαίο λόφο σ' ένα σημείο έξω από την πόλη και αναρωτιέμαι γιατί κάποιος να ανέβει πάνω από τον λόφο αν μπορεί να πάει γύρω-γύρω; Τοποθετείς την Αστερίδα στην νησίδα Δασκαλιό αλλά δεν μας λές γιατί ονομάστηκε Αστερίς. Τι είναι αυτό που της προσδίδει αυτό το όνομα; Επίσης λανθασμένα θεωρείς ότι το αμφίδυμα σημαίνει δύο λιμάνια και όχι τέσσερα μια και η Ιθάκη που έχει δύο λιμάνια ονομάζεται αμφίαλος και όχι αμφίδυμος αλλά έστω και έτσι το νησάκι αυτό δεν έχει ούτε ένα φυσικό λιμάνι. Ακόμη δεν εξηγείς αν είναι τόσο εύκολο να μην περάσουν τα πλοία μέσα από τον πορθμό Ιθάκης-Κεφαλονιάς σε και η θεωρεια Ιθακη ομηρικη = Λευκαδα


και συνέχεια με σχολιασμό και Αρη
Εντάξει στα πλαίσια τση μεγαλοψυχίας του είπε για όλες! Στη πραγματικότητα θα συμφωνήσω και εγώ σα μη μεγαλόψυχος ΛΑΘΟΣ!! Αλλά μερικές ναι και λέμε τώρα για σεισμούς από 25 Ρίχτερ και αηπάνου! Χουά χα χα χα χα χα χα χα χα. σεΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΚΕΦΑΛΟΝΗΤΙΣΕς ,,ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΡΑΝΕ ΤΖΙΝ!!
  1. Λυπάμαι φίλε Παυσανία για τις δυσκολίες που σε έβαλα όπως αναφέρεις σε προηγούμενο σχόλιο που δεν πρόσεξα, αλλά αν έγραφες το όνομά μου στην αναζήτηση του Google θα το έβλεπες αρχή - αρχή.
    Λοιπόν για το χάρτη σου άμα ήξερα ότι είναι κοντά στη Λευκάδα θα έλεγα η Φορμίκουλα είναι η Αστερία? Μπορεί και όχι που να καταλάβω από εκείνο το μπουκούνι που βλέπω?

    Τώρα πρόσεξε τους στίχους:
    Χτυπούν το βράδυ στη ταράτσα τον Αντρέα.
    Σε τέσσαρες λέξεις μια ιστορία:
    Πράξη, Χτυπούν.
    Χρόνος, βράδυ.
    Τόπος ταράτσα.
    Ποιόν?, Αντρέα.
    Γιατί 700 σελίδες εσύ?
    Πέντε πράγματα είναι η απόδειξη της Ομηρικής Ιθάκης, αν αποδείξεις αυτά τα άλλα βγαίνουν μόνα τους.
    Δηλαδή ρε φίλε άμα εκδόσεις το βιβλίο σου έχεις τη εντύπωση ότι εγώ μόλις το δω ένα τόμο πάχος θα το διαβάσω? Στην ίδια τάξη πέντε χρόνια να μείνω καλύτερα! Χα χα.
    Και όχι γιατί μπορεί να μην είσαι σωστός, αλλά θα πάω από μπέρμπελη διαβάζοντας! Ένα παχιό βιβλίο έχω διαβάσει στη ζωή μου το “Μυστηριώδης νήσος” που το κέρδισα μικρός σε ένα διαγωνισμό ανεκδότων, από τότε τίποτα! Δε μπορώ, αρρωσταίνω!
    Και πρόσεχτο αυτό πριν την τελική φάση της έκδοσης γιατί δεν είμαι ο μοναδικός, έχει πολλούς με τέτοια βίτσια.
    Έρευνα είναι, όχι μυθιστόρημα!
    Αυτά είναι προσωπική μου άποψη φυσικά, αν για σένα είμαι λάθος πάω πάσο.
    Επί της ουσίας τώρα, αν ψάχνεις από Λευκάδα μεριά και έχεις ενδείξεις ότι η Νήρικος είναι η Ιθάκη ενδιαφέρον θα έχει!
    Κατάλαβα καλά, ή λέω αρλούμπες???
    Είπαμε εδώ θα πέσουν όλες οι γνώμες και είναι σεβαστές και συζητήσιμες.
    Καλή έκδοση φίλε μου και με μένα μην ανησυχείς πάντα έχω λύση !

    Σπ.Ρόκκος

  2. Χτυπούν το βράδυ στη ταράτσα τον Αντρέα.!
    ΕΛΠΙΖΩ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΕΞΗς ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ!!!
    "Βαρουν από πρωί στο Λιμάνι τον Μπαρουφάκη" χαχαα,, και αυτός τους λέει,,μα εγω την βλέπω την Ιθάκη!!

  3. Υπάρχει θέμα με τις απαντήσεις και παρακαλώ τον οικοδεσπότη να το συντονίσει ώστε να μην απαντώ εγώ αλλού και φαίνεται ότι υπεκφεύγω.
    Ας μπω στην ουσία. Το ΧΤΥΠΟΥΝ ΤΟ ΒΡΑΔΥ ΣΤΗΝ ΤΑΡΑΤΣΑ ΤΟΝ ΑΝΤΡΕΑ, διαφέρει από την ομηρική έρευνα στο εξής: Ξέρουμε για ποιον Αντρέα πρόκειτε, σε πια περιοχή και πότε. Όλα αυτά όμως μας λείπουν από την Ομηρική έρευνα. Δεν ξέρουμε ούτε το πότε ούτε το που ούτε το ποιοι. Άρα όσο και να το κάνεις ή τσιτάτα θα απαγγέλεις ή θα προσκομίζεις αποδείξεις και αυτές όσο και να ναι είναι κάπως βαριές, βαρετές το λένε οι Κύπριοι και φαντάζομαι ότι για πολλούς να είναι αλλά... ας υποθέσουμε ότι μου λές ότι η Ιθάκη είναι στην Άσο και εγώ στην Κοσταρίκα. Η δήλωση και μόνο είναι ικανή να θεμελιώσει το σωστό;
    Ο αγαπητός οικοδεσπότης έχει αναρτήσει φωτογραφίες από το 1500-1300 πχ αλλά η ημερομηνία αυτή είναι απλά άλλη μία δήλωση. Βγήκε ο Ηρόδοτος μια μέρα και είπε ότι ο Όμηρος έζησε 400 χρόνια πριν από αυτόν. Ε και; αυτό είναι απόδειξη; Μετην ίδια ευκολία άλλη είπαν 300 άλλοι 800 και πάει λέγοντας. Όμως αυτά δεν αποτελούν αποδείξεις παρά ανοησίες. Ούτε ένας πέρα από εμένα,επιτρέψτε μου την περιαυτολόγηση αλλά είναι η αλήθεια, δεν έχει καταφέρει να χρονολογήσει τα Ομηρικά ποιήματα και το πότε έγινε ο Τρωικός πόλεμος. Η όποια προσπάθεια έγινε για να βρεθεί μια έκλειψη, πιθανώς παρόμοια με τις αναφερόμενες στον Όμηρο γυρω όμως από την ανοησία του Ηροδότου. Αυτό λέγεται κυκλικό επιχείρημα ή αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Ψάχνω γύρω στο 1150 και φυσικά βρίσκω κοντινές ημερομηνίες μια και δύο εκλείψεις γίνονται κάθε χρόνο. Πόσο δύσκολο είναι.
    Αυτή είναι η πραγματικότητα φίλε μου και αν ο κάθε δήθεν καθηγητής λέει μια πατάτα και γίνεται αποδεκτή εγώ που δεν είμαι καθηγητής παρουσιάζω 700 σελίδες με αποδείξεις και κλείνουν τα αυτιά τους για να μην ακούσουν. Μένουν λοιπόν τα τσιτάτα των διαφόρων που το παίζουν ειδικοί και που δεν αξίζουν ούτε μια τηγανιά πατάτες.
    Χρειάζεται δυστυχώς η "πολυλογία" πέρα από το τεράστιο μέγεθος του θέματος.
    Τώρα επί της ουσίας για να βρεις απαντήσεις στα ερωτήματα πρέπει από κάπου να αρχίσεις. Εδώ γίνεται και η παρανόηση. Δεν υπάρχει στην Ελλάδα του σήμερα ούτε ένα μέρος που να ταυτίζεται απόλυτα με τις ομηρικές περιγραφές και όλα αυτά μεταξύ τους. Αυτή είναι η αλήθεια είτε μας αρέσει είτε όχι. Γιαυτό και η διαμάχη Ιθάκης Κεφαλονιάς Λευκάδας γιατί κάθε νησί θα βρει κάτι που θα πιστεύει ότι το αφορά. Ακόμη και στην Θάσο να πάς ή στην Σαμοθράκη θα βρεις κάποια μέρη που θα ταιριάζουν σε κάποιες αναφορές αλλά όχι σε όλες. Μάλιστα θα σου πω κάτι που ίσως δεν το ξέρεις. Στην Καβάλα, περιοχή Ελευθερούπολης, ονόμασαν ένα μέρος κοιλάδα των Πιερίων για να δικαιολογήσουν την άγνοιά τους πρώτα και μετά την διάθεσή τους να δηλώσουν ότι εκεί ήταν η πατρίδα του Ορφέα, όπως άλλωστε ονόμασαν και την ομάδα τους. Ρομαντικές σκέψεις μεν αλλά παρασάγγες δε από την πραγματικότητα των κειμένων. όμως αν τους ακούσεις θα νομίζεις ότι το έχουν πιστοποιήσει αλλά δεν είναι παρά άλλη μια μεγάλη πατάτα και τίποτε άλλο.
    Δες τις παρατηρήσεις που κάνω στο κείμενο που με παρέπεμψες και θα καταλάβεις ότι μόνο το σωστό μέρος αντέχει σε κάθε λογική ερώτηση.
    Αγαπητέ οικοδεσπότη ελπίζω να βλέπει την Ιθάκη γιατί αλλιώς...άστα θα καταντήσουμε όπως η Μαρία Κονσίτα Αλόνσο.
    Παυσανίας


  4. Αγαπητέ “Παυσανία” να σου απαντήσω, αλλά εφτός ο Γιώργης με κάνει να λύνω γρίφους για να σε βρίσκω!
    Σου απαντώ λοιπόν πρώτα σε κάποιες ερωτήσεις σου από πριν σχόλιο στις 9,17μμ

    Σαν πόλη της Ιθάκης προσδιορίζω το χώρο γύρω από το λιμάνι της σημερινής Άσσου μα και του απέναντι “νησιού”. Σαν χώρα Ιθάκη προσδιορίζω όλη την χερσόνησο της Ερίσσου με λιμάνι Ρείθρον το Φισκάρδο, γιατί χοντρικά ρείθρο σημαίνει κανάλι, (το αναλύω και αυτό στο blog άρθρο «Ρείθρο και Δουλίχα»).
    Το λιμάνι Φόρκυνα στο λιμάνι της Άσσου.
    Ο Εύμαιος στο οροπέδιο του Καλού όρους, άρα ανεβαίνοντας από Άσσο ανεβαίνει κανείς αναγκαστικά από δύο λόφους,ή τουλάχιστο τους συναντά, όποιον θέλεις ονομάζεις λόφο του Ερμή κανένα πρόβλημα. Αλλά ανεβαίνοντας πριν φτάσεις στους λόφους δεν έχεις θέα προς θάλασσα πλην του μικρού λιμανιού.
    Αστερίς, αστέρι δηλαδή, έτσι το έβλεπαν οι αρχαίοι ίσως.
    Τα αμφίδυμα λιμάνια τα έχω τοποθετήσει από δω και από εκεί στο πορθμό και όχι επί της Αστερίδας, όχι γιατί έτσι μου κάπνισε, το εξηγώ στο άρθρο μου “Ομηρική Αστερίς” .
    Το κανάλι της Ιθάκης φυσικό είναι να χρησιμοποιούταν από τους τότε Θιακούς
    γιατί παρείχε προστασία πρώτα από πειρατές και δεύτερο από άσχημο καιρό.
    Άσε που άμα φυσάει Νοτιάς σε πάει ντρίτα από την Πύλο στο κανάλι.
    Τώρα γιατί ενέδρα πάνω στην Αστερίδα και όχι στις άκρες του πορθμού
    συμφωνούμε, αυτό προσπαθώ να αποδείξω πιστεύω.
    Συμφωνούμε και στο ότι έχουμε νησί (Κεφαλονιά) με δύο ονόματα άρα πρόβλημα. Εκ φύσεως όμως η χερσόνησος της Ερίσσου άνευ δρόμου που φτιάχτηκε το 1830 είναι ξεκομμένο κομμάτι και αναρχοαυτόνομο (χα χα) όπως τώρα που γκρεμίστηκε ο κεντρικός δρόμος. Άλλωστε ο Οδυσσέας “Ιθάκη μου” ονομάζει κυρίως το νησί της Άσσου που είναι και το Βορινότερο των νησιών και σκιάζεται την Ανατολή. Έπειτα Ιθάκη και Έρισσος είναι μάλλον το ίδιο όνομα (Ακίς) όπως αναφέρω σε άλλο άρθρο.
    Τώρα στο κατάλογο των πλοίων στη Ιλιάδα πού υπάρχει μπέρδεμα δεν έχω διαπιστώσει, ούτε τις Μυκήνες βλέπω κοντά στην Ιθάκη! Αν και έτσι να συνέβαινε δε το βρίσκω τόσο σοβαρό, ο Οδυσσέας μπορεί να ήταν κολλητός του Αγαμέμνονα και να είχαν τα πλοία δίπλα – δίπλα, ή να μπροσπαθούσε να του πουλήσει μπογιά να τα βάψει και αυτός κόκκινα, (να πούμε και κάνα αστείο).
    Το τελευταίο πάντως για τη θέση των πλοίων Ιθάκη – Μυκήνες, θα το ήθελα σε ανάλυση αν δεν σου είναι κόπος.
    Σπ.Ρ. 

  5. καλησπέρα στους δυο καλους φίλους!! καταρχήν να ζητησω μια συγνωμη,,για του ότι λογο ερασιτεχνισμου
    δεν εχω συγκεντρωσει όλα τα σχολια-επεξηγησεις ευκολοευρεστα,, μάλλον, πρεπει να δημιουργήσω ακόμη ένα βοηθιτικό μπλοκ,,επί αυτού,,διότι βλεπω η κουβέντα τραβάει πολύ μακρια!!
    καταρχήν να να σημειώση εδώ σχολιασμό μου,, στην πολύ καλή φίλη,, και έχουμε και με αυτήν ακρως αντιθετη αποψη με το που ειναι η ιθάκη!! της εγραψα λοιπον σαν σχολιασμο στην ανάρτηση με τον θανατόν του καπταιν Δημήτρη Παίζη!!!!!!

    ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ- ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΜΟΥ ,,ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ,, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΩς ΠΑΙΡΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟς ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΜΟΥ!! ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΤΗΝ Η ΑΓΑΠΗ ΜΑς ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΗ,, ΚΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΗ,,ΑΝ ΕΙΧΑ ΓΕΝΗΘΕΙ ΣΤΗΝ ΙΘΑΚΗ,,ΣΙΓΟΥΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΑΙΤΟΥΣΑ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΜΟΥ ΠΟΛΛΑ..ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΠΌ ΟΣΑ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΜΕΝΑ ΦΩΝΑΖΕΤΕ ΟΛΟΙ!!!,, ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΚΑΡΑΒΙΟΥ ΕΙΔΙΚΑ,, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΓΩ ΠΟΥ ΤΑ ΒΛΕΠΩ ΤΡΙΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ,,ΟΜΟΛΟΓΩ ΠΩς ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕς ΜΕ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΤΟ ΣΑΜΗ -ΠΑΤΡΑ ΓΙΑΤΙ ΑΦΗΝΑ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΚΙ ΜΟΥ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝ ΚΑΙ ΕΚΑΝΑ ΤΗΝ ΣΤΡΑΒΟΜΑΡΑ ΜΟΥ!!
    ΣΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΤΩΡΑ ΘΕΜΑ ΟΜΗΡΙΚΗς ΙΘΑΚΗς ,,που σκοπίμως δεν ανέβασα όλα τα υπόλοιπά που γράφεις,, ΣΙΓΟΥΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΘΑ ΦΩΝΑΖΑ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΝ ΕΙΧΑ ΓΕΝΝΗΘΕΙ ΙΘΑΚΗ,, ΚΑΙ ΠΟΥ ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ 1992 ,, ΟΠΟΙΟΣ ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ ΥΠΗΡΧΕ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΑ Η ΙΘΑΚΗ,,ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ Η ΙΘΑΚΗ,, ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΤΟΝ ΟΝΟΜΑΖΑ ΤΡΕΛΟ!


    ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΣ ΑΠΛΑ ΟΤΙ Ο ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΠΟΝΗΡΟΥΛΗΣ,, ΚΑΙ ΙΣΩς ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ ΠΟΤΕ ΤΟΣΟΥς ΑΙΩΝΕς ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΙΘΑΚΗ!,, Ας ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΦΡΥ ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΙΘΑΚΗΣΙΟ ΧΩΜΑ ΤΟΥ ΚΑΠΤΑΙΝ ΔΗΜΗΤΡΗ, ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΙΣΑΞΙΟΙ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕς ΤΗς ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ,, ΜΕ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΟΠΟΥΔΗΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΝ ΒΡΕΘΟΥΝ!!

  6. Φίλε “Παυσανία” Το παράδειγμα που έθεσα ήταν για την έκδοση και εμπορική επιτυχία ενός βιβλίου με αναφορά στην Ομηρική Ιθάκη. Η συμβουλή που θα μπορούσε να βγεί από αυτό το παράδειγμα αν και ομολογουμένως λίγο γλαφυρά προτεινόμενη είναι η έκδοση να έχει κάπως συνεπτυγμένο το όλο θέμα γιατί δεν εκδίδεται σαν μελέτη για ειδικούς, αλλά για το ευρύ κοινό.
    Από εκεί και πέρα προφανώς εσύ αποφασίζεις γιατί όπως λέει ο σοφός λαός “όσα ξέρει ο νοικοκύρης δε τα ξέρει ο κόσμος όλος”.
    Ελπίζω να έγινα κατανοητός.
    Ελπίζω επίσης να κατάλαβες ότι δεν υπάρχει κακή πρόθεση στη συζήτηση απλά χρειάζεται και λίγο χιούμορ για να μην υπάρχει ένα κλίμα καθαρά «διαβασμένων» του κυρίως θέματος που θα γίνει κουραστικό και ανιαρό για πολλούς .
    Έπειτα είναι και ίδιον του χαρακτήρα και των Θιακών και των Κεφαλλονιτών να πετάμε και καμιά ατάκα για να ελαφρώνει η “ατμόσφαιρα” χωρίς με αυτό να έπεται ότι διακωμωδούμε τον κυρίως σκοπό μας και πολύ περισσότερο πρόσωπα.
    Αυτά προς άρση κάθε παρεξήγησης.
    Με κάθε εκτίμηση
    Σπ. Ρ.

  7. Και συνεχίζω με τον πολυ απλοικο σκεπτικισμό μου,,καταρχην για το ανω του 90 % ,,ο ομηρος απλά εξιστόρησε μια πολυ ομορφη ιστοριούλα μυθική,, που όπως σε όλα τα πετυχημένα έργα,, ειχε από όλα μεσα, Ερωτες, μαχες,πολεμο,αγωνία, ταξιδι,περιπετια, οικογενεια, γνώσεις,απλα αυτό το μεγάλο ποσοστο το θεωρει ΜΥΘΟ,και ένα πολυ μικρό ποσοστό ρομαντικών ψάχνουμε τις αλήθειες που μας περιγράφει με τόσο ακρίβεια σε κάθε του αναφορα καθόλι προπάντων την Οδυσσεια! Σαν πανούργος λοιπόν ο ηρωάς μας,,γιατι να μην σκεφτόταν για προφύλαξη π.χ των θυσαυρων του να ονομαζε Ιθάκη ένα άλλο νησι? Ποιος να του κόψει οτι ο μπαγάσας μας την εφερε τόσσες χιλιάδες χρόνια? Εχει πάντως στον δικό μας τελικά αιώνα αρχίσει να αποκτα κάποιο ενδιαφέρον η αυτη αναζήτηση!! Ελπίζω οι όλες αυτρες σκεψεις μας,, και ο ομορφος διάλογοσ μας αν δεν μάθουμε εμεις τελικά το πού είναι θαμένα τα παλάτια και οι θησαυροι,, να ενθαρύνουμε την νέα γενιά ,,και οι ρομαντικοι απο μονοψήφιο ποσοστο,, να γίνουμε διψήφιο!! τότε ίσως αρχίσουμε να έχουμε και αποτελέσματα
    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. και επειδη φιλέ Σπύρο το σχολιο σου το είδα μόλις κοινοποιησα το ανωθεν δικό μου,,να πω και ένα προβληματισμό μου,, αν και υπάρχει και η βάσιμη εκδοχη και ο ομηροσ ιθακήσιος να ήταν (δηλαδη κατα με Κεφαλλονητης) και το πιστευουν και αρκετοι αυτο! με προβληματίζει που στο εργα του που περιεχουν τα πάντα λειπει ρε γαμότο αυτο το κουρλοκεφαλλονητικο κογιοναρισμα ! (το γνωστο μας χιουμορ) και με βάζει σε σκέψεις από πότε το αποκτήσαμε!!!

  9. Ναι ορέ να σου απαντήσω εγώ, ο Όμηρος Κεφαλλονίτης ήτανε από τα Κάκκαβα γι΄αυτό βουλιάξανε!
    Λοιπόνε το κλίμα στην Ιθάκη αρχίζει να αλλάζει και να μη φαίνεται και άσχημα η αλλαγή ονομασίας Ιθάκης – Κεφαλονιάς με μια προϋπόθεση όμως:
    Όλοι οι Κεφαλλονίτες θα έρτετε στο Θιάκι και οι Θιακοί να πάμε Κεφαλλονιά!

    Κάκακακακακα.

    Χουά χα χα χα χα χα χα χα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου