Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014

ΠΑΥΛΟΠΕΤΡΙ! The 5,000-year-old sunken city in Southern Greece

In the Peloponnesus region of southern Greece there is a small village called Pavlopetri, where a nearby ancient city dating back 5,000 years resides. However, this is not an ordinary archaeological site – the city can be found about 4 meters underwater and is believed to be the oldest known submerged city in the world.  
The city is incredibly well designed with roads, two storey houses with gardens, temples, a cemetery, and a complex water management system including channels and water pipes.  In the centre of the city, was a square or plaza measuring about 40x20 meters and most of the buildings have been found with up to 12 rooms inside. The design of this city surpasses the design of many cities today.
Sunken City Reconstruction
3D reconstruction image of the sunken city
The city is so old that it existed in the period that the famed ancient Greek epic poem ‘Iliad’ was set in. Research in 2009 revealed that the site extends for about 9 acres and evidence shows that it had been inhabited prior to 2800 BC.

Ομηρικό Σχολείο

Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014 -

http://homerworld.blogspot.gr/2014/02/blog-post_4019.html?spref=fb

Οι Μεταμορφώσεις του Διόνυσου


δια χειρός 

Χθες το βράδυ, 24 Φεβρουαρίου 2014 στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης στην ωραία βραδιά του "φιλολόγου" των αποφοίτων της φιλοσοφικής του Α.Π.Θ. ο αγαπητός καθηγητής κ. Μαρωνίτης στην εξαιρετική του παρουσίαση πρότεινε να διδάσκεται η Ιλιάδα και η Οδύσσεια σε …μετάφραση κυρίως στις μεγάλες τάξεις του Γυμνασίου και Λυκείου. Δεν βρήκα ...τρόπο να παρατηρήσω στον αγαπητό δάσκαλο ότι η Ιλιάδα και η Οδύσσεια πρέπει να «διδάσκονται από το νηπιαγωγείο σε μορφή καρτούν" κάτι σαν την «Λιλιπούπολη» και να πετάξουμε τον ... πανούργο «Μπάρμπη» στα σκουπίδια ! Ένα θέμα το ξεφτιλίζεις αν το κρατάς μέσα σου...! Να έχετε μια υπέροχη μέρα ...!

Γ. Σπανουδάκης  για τα Ομηρικά  Έπη και την Ομηρική Πολιτεία

Έτσι είναι αγαπητέ Γ, Σπανουδάκη να έχουμε την ευκαιρία να το υπενθυμίσουμε αυτό στους αγαπητούς μας δασκάλους!

Εδώ Ομηρούπολη  Οδυσούπολη Ιλιούπολη για μικρούς και μεγάλους  στην ψυχή στο πνεύμα και στην καρδιά

Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2014

Ομηρικό Σχολείο  -  http://homerworld.blogspot.gr/2014/01/blog-post_26.html


Η παιδεία ως εφαλτήριον  των  κοινωνιών
Παιδεία παιδία παίζουσι ΛΕΞΗ ομηρική  ζ 100, η 291.
Ας μιλήσουμε για την παιδεία παίζοντας με το τόπι  σφαίρα της Ναυσικάς  στην νήσο  Φαιακία
σφαίρῃ ταὶ δ' ἄρ' ἔπαιζον, ἀπὸ κρήδεμνα βαλοῦσαι, 100 ζ Οδυσσείας. Εκεί που ο Οδυσσέας την συναντά  να παίζει στο ποτάμι με τις  θεραπαινίδες της  ομοία με την Άρτεμη.

Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

Ο Αλέξανδρος του Φιλίππου στην πύλη του Βορρά

Το αστέρι του Βορρά

http://4.bp.blogspot.com/_Av2goqtc530/TKyCbt_pVLI/AAAAAAAAEi4/Q-1-lGQgq-k/s1600/vergina2.jpg



Ο Ήλιος της Βεργίνας (αλλιώς "Αστέρι της Βεργίνας") είναι ένα σύμβολο που χρησιμοποιήθηκε ευρέως από τους Αρχαίους Έλληνες. Αν και ο Ηλιος της Βεργίνας είναι ένα σύμβολο Πανελλήνιο, έγινε διάσημος λόγω των Μακεδόνων, οι οποίοι το χρησιμοποιούν ως σύμβολο της δυναστείας Αργεαδών στο Βασίλειο της Μακεδονίας.

Το Ελληνικό Αρχείο σας παραθέτει όλα τα στοιχεία και τις εικόνες, που δείχνουν την ιστορία και την σημασία αυτού του σημαντικού συμβόλου, στην Αρχαία Ελλάδα.
Ο τυπικός Ήλιος της Βεργίνας, αποτελείται απο 16 ακτίνες. Μπορούμε επίσης να τον δούμε και με 12 ή ακόμα και 8 ακτίνες του Ήλιου. Ο Ήλιος με τις δεκαέξι ακτίνες αντιπροσωπεύει τα εξής: Οι 4 ακτίνες αντιπροσωπεύουν τα 4 στοιχεία της φύσης, ΓΗ - ΘΑΛΑΣΣΑ - ΦΩΤΙΑ - ΑΕΡΑΣ και οι υπόλοιπες 12 ακτίνες αντιπροσωπεύουν τους 12 Θεούς του Ολύμπου.
(Δείτε την χαρακτηριστική εικόνα αριστερά, που επεξηγεί τις ονομασίες των 16 ακτίνων.)

Οι γυναίκες των Ομηρικών Επών














Η Πηνελόπη, η βασίλισσα της Ιθάκης, η Πηνελόπη , είναι αυτή ,
που ξετυλίγει το κουβάρι της πιο μεγάλης Ιστορίας στο κόσμο,
της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ!
Το μεγάλο ταξίδι της γνωριμίας και της συνάντησης με τον Εαυτό
και… της διεκδίκησής του!
Ποια είναι η Πηνελόπη;;;;;;;;


Γυναίκα που σε λέγαν... Ιλιάδα και Οδύσσεια!
ΚΑΙ  ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ

Στα Ομηρικά Έπη είναι παρούσες όλες οι καταστάσεις της ανθρώπινης ζωής, οι χαρακτήρες και σκιαγραφούνται όλες οι πτυχές της γυνακείας προσωπικότητας με μεγάλη μαεστρία
από τον Ποιητή.
Ξεχωριστή θέση κατέχει στην «Ιλιάδα και στην «Οδύσσεια» η γυναίκα. Ο Όμηρος υμνεί το κάλλος και τις αρετές της. Γυναίκες πρότυπα η Ωραία Ελένη, η «άλοχος φίλη» Ανδρομάχη, η τραγική Εκάβη, η πιστή Πηνελόπη.

ΓΥΝΑΙΚΕΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ
ΠΟΛΥΥΜΝΗΤΗ με ξεχωριστή θέση στο ομηρικό ποιητικό στερέωμα της Ιλιάδας και της Οδύσσειας είναι η γυναικεία παρουσία, όπου ο Όμηρος παράλληλα με τα ινδάλματα ήθους ανδρών, στήνει και διδάσκει και ήθη ηρωΐδων· υμνεί το κάλλος, τη γοητεία και τις αρετές που πρέπει να κοσμούν κάθε θνητή· και ταυτόχρονα παραχωρεί αρκετά πρόθυμα ρόλους σημαντικούς στα δρώμενα των πεδίων των μαχών στις ηρωικές θεές. Για κάθε θνητή διαλέγει κάθε φορά εκείνη τη μοναδική και ανεπανάληπτη, που αποτελεί το ιδανικό, το πρότυπο.
Ανάμεσα στις ηρωίδες θεές, κορυφαία η γλαυκώπις Αθηνά, εξαιρετικά πιστή στους εκλεκτούς της, υπερβολικά λογική, μεροληπτική, αδιάλλακτη και εντελώς στερημένη ευαισθησίας. Η Ήρα, η σύζυγος του Δία, ζηλότυπη, δηκτική και δύστροπη, μα και γοητευτική και μερικές φορές ακόμη, όταν το επιδιώκει, επιθυμητή. Η Αφροδίτη, σύνθεση όλων των φυσικών θελγήτρων, αλλά και έκλυτη και κακιά, αναιδής και υπερβολικά ανόητη. Η Άρτεμη, η κυνηγάρισσα, η πανέμορφη θεά Καστιάνειρα η χιοναστράγαλη Θέτις, η ανήλεη Περσεφόνη, η ομορφομαλλούσα Δήμητρα, η φιλάρεσκη Καλυψώ, κόρη του Άτλαντα, και τόσες άλλες θεές και θεότητες, νύμφες και νεράιδες, Χάριτες και Ερινύες.

Ο ονειρικός ύπνος της Πηνελόπης



Οδύσσεια και …η ωραία κοιμωμένη.

Το όνειρο Η Πηνελόπη κοιμάται πάντα. Ο Τηλέμαχος την κατηγορεί ότι δεν καταλαβαίνει την ποίηση γυρίζει στην κάμαρα της και κλαίει τον άνδρα της και η Αθηνά της σταλάζει στα βλέφαρα ένα γλυκό ύπνο. 

Φαρμακολογία και Αστρονομία στην Οδύσσεια

…και το μαγικό τους ραβδί!

Πέρα από λογοτεχνικό έργο μεγάλης αξίας, το έπος είναι και ένας θησαυρός πληροφοριών για τις επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις των Ελλήνων την εποχή του Ομήρου.
caduceus-staff-of-hermesΓια πολλούς αιώνες τα ομηρικά έπη θεωρούνταν απλή καταγραφή μύθων των Ελλήνων της προϊστορικής εποχής, έως ότου ο Σλίμαν, στηριζόμενος σε πληροφορίες από την Ιλιάδα, κατόρθωσε να εντοπίσει τα ερείπια της αρχαίας Τροίας. Από την εποχή εκείνη τα ομηρικά έπη αντιμετωπίζονται με περισσότερη προσοχή από τον επιστημονικό κόσμο και αποτελούν πολλές φορές έναυσμα για ερευνητικές προσπάθειες. Ειδικότερα η Οδύσσεια έχει προσελκύσει για περισσότερα
από 100 χρόνια το ενδιαφέρον επιστημόνων από πολλούς κλάδους των φυσικών επιστημών, όπως για παράδειγμα η Γεωλογία, η Παλαιοντολογία, η Φαρμακολογία και η Αστρονομία. Ο λόγος είναι ότι η Οδύσσεια περιέχει πληροφορίες για την Εποχή του Σιδήρου, που είναι μεταγενέστερη από την Εποχή του Χαλκού στην οποία αναφέρεται η Ιλιάδα. Ετσι κατά τεκμήριον μεταφέρει μεταγενέστερες και άρα πιο προηγμένες επιστημονικές και τεχνολογικές γνώσεις.

Πέμπτη, 20 Φεβρουαρίου 2014

O ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΝΑΥΣΙΚΑ

Από τα ομηρικά θέματα του Ι.Θ. Κακριδή ΚΑΙ 
 χρήστης The Mythologists 

Ναυσικά, η κόρη του Αλκίνοου

O ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΝΑΥΣΙΚΑ

Όταν ο καραβοτσακισμένος και θαλασσοδαρμένος Οδυσσέας ξυπνά στη χώρα των Φαιάκων, η πρώτη εικόνα που προβάλλει στα μάτια του, πέρα από το τοπίο που τον περιβάλλει, είναι της Ναυσικάς, της πεντάμορφης κόρης του βασιλιά ενός τόπου, ο οποίος τον διασώζει στα χώματά του και τα φυλλώματά του, όταν, μετά τον καταποντισμό του από τον άγριο Ποσειδώνα, δέχεται στη γύμνια του τη σφοδρή επίθεση του ψύχους.

Σχερία η περίφημη χώρα των Φαιάκων

Σχερία, η περίφημη χώρα των Φαιάκων. Κατά το μύθο η Δήμητρα παρακάλεσε τον Ποσειδώνα να σταματήσεις (σχειν > Σχερία) τη λάσπη ενός ποταμού από τις απέναντι ηπειρωτικές ακτές, ώστε να μην ενωθεί η Κέρκυρα μαζί τους. Από το γεγονός αυτό προέκυψε η ονομασία Σχερία, που συνδέθηκε με τις περιπλανήσεις του Οδυσσέα και με την επιστροφή του στην Ιθάκη.Στη Σχερία κατοικούσαν σύμφωνα με τον Όμηρο οι Φαίακες, ένας λαός που ζούσε αρχικά στη μυθική Υπερεία.

Ελιά ο Ευλογημένος καρπός των Ελλήνων από την Αρχαιότητα

Σειρά στοιχείων μαρτυρούν την παρουσία του ελαιόδενδρου στον ελλαδικό χώρο από τη Νεολιθική ακόμη εποχή και αποδεικνύουν την κυρίαρχη σημασία που είχαν για τους Ελληνες το ελαιόλαδο, η βρώσιμη ελιά, το ξύλο, ακόμη και τα φύλλα του δένδρου.Η εξέταση των αρχαιολογικών στοιχείων που αφορούν τη χρήση και τη σημασία της ελιάς στην αρχαιότητα επιβεβαιώνει ότι αυτή αποτελούσε ένα από τα χρησιμότερα και πιο αγαπητά δέντρα των Ελλήνων, λόγω της ιερότητός, της οικονομικής σημασίας και των ποικίλων χρήσεων των προϊόντων της στην καθημερινή και στη θρησκευτική ζωή. Συστηματική καλλιέργειά της πιστοποιήθηκε και στη μυκηναϊκή περίοδο σε διάφορα σημεία της Ελλάδας. Αλλά και οι πινακίδες της Γραμμικής Β' από τα αρχεία των ανακτόρων Κνωσού, Πύλου και Μυκηνώνν μαρτυρούν την οικονομική σημασία της κατά τον 14ο και τον 13ο αι. π.Χ. Στην Κνωσό και στις Αρχάνες βρέθηκαν μέσα σε αγγεία κουκούτσια από ελιές, ενώ στη Ζάκρο βρέθηκαν ολόκληρες ελιές με τη σάρκα τους, που χρονολογούνται περί το 1450 π.Χ. Επίσης κουκούτσια ελιάς βρέθηκαν σε τάφους της Μεσαράς, ενώ σε άλλα σημεία της Κρήτης βρέθηκαν ελαιοπιεστήρια υστερομυκηναϊκής ΙΙ και ΙΙΙ περιόδου (1450-1200 π.Χ.). Ελιές απεικονίζονται και σε έργα τέχνης της εποχής αυτής. Μια τοιχογραφία του ανακτόρου της Κνωσού του 16ου αι. π.Χ. αποτελεί θαυμάσια απεικόνιση ελαιώνα, ενώ τα χρυσά ποτήρια από τον μυκηναϊκό τάφο του Βαφειού Λακωνίας
κοσμούνται με παράσταση ελαιοδένδρων.

Τι αναφέρει η μυθολογία

Τετάρτη, 19 Φεβρουαρίου 2014

Ταξίδι με τον Όμηρο


Το ταξίδι με τον Όμηρο, ποτέ δεν τελειώνει
Ονομάζομαι Αθανάσιος Δανιήλ και είμαι 41 ετών . Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Αθήνα ενώ κατάγομαι από την ορεινή Φθιώτιδα (Πουγκάκια, Ράχες Τυμφρηστού). Είμαι απόφοιτος της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων και έχω υπηρετήσει σε διάφορες γωνιές της Ελλάδας, όπως και στο εξωτερικό. Είμαι παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ


Καταχώριση
Προβολές σελίδας
164
148
111
77
61
60
53
52
51
17 Φεβ 2014

50