Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΧΟΛΙΑΣΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΔΟΥΛΙΧΙΟ

          1. Φίλε Poros σωστά το θέτεις και η ταυτοποίηση της Ομηρικής Ιθάκης πάντα θα κινεί το ενδιαφέρον των περισσότερων όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς.
            Πάντα κάτι καινούριο θα έχουμε να πούμε και σε ευχαριστούμε που μας έδωσες αυτή την ευκαιρία μέσα από τον ιστοχώρο σου να εκφράσουμε και να εκφράζουμε τις απόψεις μας.

            Είναι πραγματικά εξωπραγματικό να μην υπάρχει ακόμα κάποιος κρατικός φορέας να τον ονομάσω, που να κινείται εδώ και χρόνια γύρω από την έρευνα για την ταυτοποίηση ενός τόσο ενδιαφέροντος αρχαίου τόπου.
            Σκοπιμότητες, συμφέροντα, αδυναμία επιστημονική, ο κακός μας δαίμονας δεν γνωρίζω τι φταίει.
            Πολλά αρχαιολογικά εκθέματα στα νησιά του Οδυσσέα θα μπορούσαν να έχουν υπάρξει και αξιοποιηθεί μαζί με τα ήδη υπάρχοντα αλλά κάτι έφταιξε και φταίει και στη λύση αυτού του προβλήματος πρέπει να κινηθούμε, γιατί αν περιμένουμε τους «αρμοδίους» είναι σαν το γνωστό «τα παράπονά σου στο Δήμαρχο».

            Αν οι αρμόδιοι είναι οι εφορίες αρχαιοτήτων από προσωπική μου εμπειρία μάλλον λάθος πόρτα χτυπάμε από χρόνους πολλούς πριν. Δεν έχουν την ευαισθησία ούτε να σου απαντήσουνε και γι΄αυτό μέσον χρειάζεται!

            Χουά χα χα χα χα χα χα χα.

            ΑπάντησηΔιαγραφή

          2. Ο.Κ. φίλε Νώντα.
            Προσωπικά δε το παίζω υψηλά ιστάμενο πρόσωπο εκτός αν ο τρόπος που χειρίζομαι το λόγο σου επέτρεψε να σκεφτείς κάτι τέτοιο.
            Και για να κάμω την αυτοκριτική μου ελπίζω ότι δε τη «ψωνίζω» εύκολα χα χα χα.
            Άλλωστε δεν έχω λόγο να τη «ψωνίσω», γιατί??
            Την Παλλική την έχω απορρίψει από την αρχή σαν Ομηρική Ιθάκη μόνο ικανή για πετρελαιοπηγές την έχω δεχθεί. Χα χα χα.
            Αν ψάχνεις για μέρος που μπορεί να ενώνονται ενίοτε δύο θάλασσες ψάχνοντας το έχω βρεί πάντως. Ο Στράβωνας δεν έχει ακούσει λάθος πιστεύω.
            Θα επικοινωνήσουμε λοιπόν και να ξέρεις δεν απορρίπτω ποτέ τίποτα πριν το διαβάσω γιατί στη χειρότερη περίπτωση κάτι πάρα πάνω θα πλουτίσει τις γνώσεις μου.
            Έπειτα υπάρχουν σημεία που άλλου του κεντρίζουν τη προσοχή και άλλου όχι και πολλές φορές «φεύγουν» από μπρος σου απαρατήρητα ενδιαφέροντα και σημαντικά στοιχεία.
            Θα ομολογήσω ότι από τη συζήτηση εδώ μέσα προβληματίστηκα για πράγματα που δεν είχα σκεφτεί.
            Εντάξει λοιπόν.
            ΑπάντησηΔιαγραφή
          3. ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΦΙΛΕ ΑΡΗ,,ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ,,ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΑΘΟΣ ΠΟΡΤΑ ΠΟΥ ΧΤΥΠΑΜΕ,,ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ,, ΑΠΛΑ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΠΛΟ ΠΟΛΙΤΗ,,(ΕΝΟΩ ΕΜΕΝΑ) ΝΑ ΑΚΟΥΣΤΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΟΝΑ,,ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΟΥΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ ΚΑΙ ΕΔΩ,,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΙΘΑΚΗΣ,, ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΟΣΣΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΙΜΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ,, ΚΑΙ ΤΟΣΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ, ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΑ ΤΡΕΞΑΜΕ!,,
            ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ,, ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΟΜΩΣ ,,ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΣΥΝΝΕΝΟΗΣΗ, ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΤΟΣΟ ΟΜΟΡΦΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ,, ΜΕ ΟΝΤΩΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ.
            ΕΚΤΟΣ ΟΜΩΣ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΑΠΟ "εφορίες αρχαιοτήτων¨" , ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣ ,, ΠΟΥ ΘΑ ΤΟ ΘΕΣΩ "ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ"
            ΑπάντησηΔιαγραφή
            Απαντήσεις

            1. Λοιπόν φίλε κάποτε αυτά τα νησιά είχαν ξεπεταχτεί από πλευράς πολιτισμού και γενικά πνεύματος πολύ πιο μπροστά από την υπόλοιπη Ελλάδα. Δεν έχει κανείς παρά να διαβάσει παλιούς περιηγητές για να το διαπιστώσει, όπως και να επισκεφτεί την Ελληνική ενδοχώρα και να έχει αντίληψη να κάνει συσχετισμούς.
              Ο κόσμος μας όμως σιγά - σιγά ενδιαφέρθηκε μόνο για τα κέρδη του εμπορίου και εκφυλίστηκε, χάθηκαν σχεδόν τα πάντα, βοήθησαν και οι καταστροφικοί σεισμοί πιστεύω.
              Οι συνθήκες διαβίωσης πριν 150 χρόνια μόνο αν τεθούν επί τάπητος, θα διαπιστώσει κανείς τη διαφορά.
              Γίναμε πολύ «λίγοι» για την ιστορία του τόπου που πατάμε φίλε Poros ξευτιλίσαμε και τους προγόνους μας, τον τόπο μας, μα προπαντός τους ίδιους τους εαυτούς μας.
              Κάπου πρέπει να βάλουμε τελεία και να αλλάξουμε σελίδα, αλλά χρειάζεται πολύ θάρρος και θέληση γι΄ αυτό. Πρέπει να ανέβουμε στο επίπεδο που μας πρέπει, αλλιώς δε γίνεται τίποτα, όταν περιμένουμε με «λιτανείες» να βρέξει μόνο χαλάζι μπορεί να φάμε στο κεφάλι.
              Ελπίζω να βάλουμε μυαλό και να βοηθήσουμε όλοι σε αυτή την «έξοδο».
              Η υλική φτώχια είναι πάντα συνέπεια της πνευματικής.
              Αυτό να το βάλουμε βαθειά στο μυαλό μας και να το έχουμε σαν οδηγό.
              Άμποτες! 
              Διαγραφή
          4. πολλές φορές με σχολιάζουν ,, (κουράζω λέει με τα αρχαιολογικά) ,, Δεν έχουν οι περισσότεροι καταλάβει δυστηχώς το ζουμί του μπλοκ,, και την ουσία,, Ολα αυτά τα σχόλια και οι απόψεις του καθενός μας,,πιστεύω ότι θα είναι ένα ανοικτό βιβλίο κάποιων που τους ενδιαφέρει η Ιστορία μας,, και δεν ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ,, Και ίσως "αν και κανείς τους ούτε που κάνει τον κόπο να ρίξει μια ματιά σε αυτές τις αναρτήσεις" κάποια στιγμή δει το λάθος του που αμέλησε μια τέτοια μεγάλη υπόθεση!, Το μόνο καλό είναι κάτι που απ'εξαρχής (με δικά μου λόγια) είπε όταν πρωτοήρθε ο κύριος Βασιλάκης (Που θα έπρεπε μελοντικά να του φτιάξουν και ένα άγαλμα για τον ζήλο και επιμονή του)ότι οπώς και να έχουν τα πράγματα,, τα αρχαία μας είναι πιο σίγουρα θαμμένα παρά να τα εμφανίσουμε!!!!!,, Ισως με μια πιο καλύτερη παιδεία ,ίσως και κάποιες εκπαιδευτικές εκδρομες σε αυτούς τους χώρους, η μελλοντική γενειά τα αξιοποιείσει!!

          Φίλε Νόντα στο ψάξιμο είμαστε όλοι και δεν είμαι προσκολλημένος μόνο στην άποψή μου αν θες πίστεψέ το. Απλώς άμα δε ρίξουμε και καμιά «μπηχτή» στη συζήτηση θα μοιάζει με μελό και δε μου αρέσει.
          Άκου λοιπόν από τα λίγα που διάβασα: Την Αινειάδα δε μπορείς να την πάρεις στα σοβαρά γιατί γράφτηκε την εποχή του Χριστού και μάλιστα δεν ήταν ολοκληρωμένη.
          Ξέχωρα από αυτό τα νησιά είχανε πάρει τις ονομασίες τους ήδη (η Ιθάκη ίσως όχι ακόμα, ίσως και ναι) οπότε τη σημερινή Ζάκυνθο Ζάκυνθο την γνώρισε ο Βιργίλιος όπως και τα υπόλοιπα.
          Αφού όμως το ψάχνεις το πράγμα αν γνωρίζεις Λατινικά γιατί εγώ ήμουνα σκράπας (στη πραγματικότητα, δεν ειρωνεύομαι, τώρα πως έμπλεξα με τον Όμηρο μη το ψάχνεις), μπορείς μέχρι να σου απαντήσω στο άρθρο σου που έχεις και τόσο κουραστεί για να το σκεφτείς και να το γράψεις να μου βρείς αν μπορείς τι σημαίνει η λέξη «Tolissi»??
          Πιστεύω είναι σύνθετη και διαμορφώθηκε λίγο στη «μαλλιαρή».
          Δεν κάνω πλάκα αλήθεια στο ζητάω όπως και σε όποιον τυχόν μπορεί.
          Μου έμειναν ελεύθερες 2-3 μέρες και αν και θα ψιλοβρέχει θα πάω να κλαδέψω κάτι ελιές που τσι έχει πάρει ο διάολος. Το κάνω γιατί του χρόνου βλέπω να μαζεύω και ελιές παρότι εφέτο έκαμα αγρανάπαυση! Χα χα χα χα. Θα κόψω και εκείνη την μακρόφυλλη όξου από τη σπηλιά στον Φόρκυνα, χα χα χα.
          Τι να κάμω ασχολούμαι και με πεζά πράματα αλλά το αρκούδι άμα πεινάει δε μπορεί να σκεφτεί, ούτε να χορέψει.
          Είναι λίγο άσχετο αυτό αλλά δε κάνω πλάκα.
          Έχω και την ιδιοτροπία να θέλω να τσι κλαδεύω και μονάχος μου γιατί θέλω να απολαμβάνω τα αποτελέσματα των δικών μου έργων.
          Εκεί λοιπόν δεν έχω δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο αλλά και που να σκεφτείς άμα τη μία είσαι ψόφιος στη κούραση και το βράδυ σε έχουνε ρομπολιάσει οι φίλοι?
          Θα έρτω όμως με ξάστερο μυαλό και θα σου απαντήσω, με συγχωρείς για τη καθυστέρηση.

          Να είσαι καλά, όπως και όλοι μας.
          POROSNEWS
          οποτε με την άνω παρέμβασή,,ξαναπαίρν δική σου σκέψη!! Οἳ δ᾽ ἄρα Νίσυρόν τε εἶχον Κράπαθόν τε Κάσον τε" που χρησιμοποιεί 3 φορές το ...τε... όσα και τα νησιά που παραθέτει, ενώ στον επίμαχο στίχο που χρισιμοποιεί ο Στράβων και παρέσυρε τους πάντες, χρησιμοποιεί ο Όμηρος μόνο ένα ...τε... "Οἳ δ᾽ ἐκ Δουλιχίοιο Ἐχινάων τε ἱεράων νήσων" (Ιλ. Β,625), ενώ συνδέει τρία μέρη ή νησιά Δουλίχιο, Εχινάδες και Ιερά νησιά ή Θοές ή Οξειές ,, και σου θέτω το ενδεχόμενο το λάθός να είχε γινει με μπέρδεμα στον προσανατολισμό,, και τελικά το Νησί ομηρική Ζάκυνθός,, να ήταν η δική σας εκδοχή για ομηρική ιθάκη,, (δηλαδή Λευκάδα!) για να βάλουμε όλα τα σενάρια μέσα,, και αυτό είναι ένα αρκετά λογικό νομίζω,, τα υπόλοιπα κατεβαίνωντας πάνε στην θέση τους,, Σάμη η σημερινή Ιθάκη, ιθάκη ,,η Κεφαλονια (ιθ-ακι +βγαινει και η κορυφογραμμη Αινος=Νιρητο)και τέλος μας μένει το χαμένο Δουλίχιο ,,να είναι η τωρινή Ζακυνθος ,, για φιλοσοφειστε το και έτσι!
          ΑΠΑΝΤΗΣΗ  ΣΕ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΜΟΥ ΣΤΟΝ ΜΑΚΗ ΜΕΤΑΞΑ!!

          ΟΠΟΥ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΩ,, ΛΟΓΟ  ΓΝΩΣΗΣ  ΜΑΣ!
          Makis Metaxas
           Αγαπητέ μου Γιώργο σε ευχαριστώ για την γνωστοποίηση των σχολιασμών που καταθέτουν οι αγαπητοί μας φίλοι γύρω από τα γνωστά προβλήματα της Ομηρικής τοπογραφίας. Ανεξάρτητα εάν το Φ/Β δεν ενδείκνυται κατά την 'άποψη μου για την ανταλλαγή απόψεων αυτού του αντικειμένου θα έκανα την προσπάθεια να συμμετάσχω σε αυτόν τον διάλογο εάν δεν υπήρχε μια αντικειμενική δυσκολία που με κρατά μακριά από αυτήν την διεργασία. Ειλικρινά δεν έχω ουδέποτε υποτιμήσει ακόμη και την πλέον "εξωπραγματική" άποψη που μπορεί να έχει γραφτεί σύμφωνα πάντα με τις δικές μου εκτιμήσεις. Πάντα διαβάζω με πολύ ενδιαφέρον τα σχόλια όλων σας και πολλές φορές θαυμάζω το πάθος σας και την γοητεία που εξασκούν τα Ομηρικά κείμενα στους φίλους μας όπως και σε χιλιάδες σκεπτόμενους πολίτες. Δεν παραγνωρίζω επίσης το γεγονός πως ασχέτως εάν κανείς μπορεί να συμφωνεί ή να διαφωνεί με τις απόψεις του κάθε ένα από εμάς ένα είναι βέβαιο κάθε ένας έχει προσθέσει με τον τρόπο του ακόμη ένα σκαλοπάτι για να φτάσουμε στο τέρμα του δρόμου. 

          Εάν όλα πάνε καλά από όσα μπορώ να γνωρίζω στο άμεσο μέλλον θα υπάρχουν νέες προσεγγίσεις που θα μας δώσουν την ευκαιρία όταν δημοσιοποιηθούν τα κείμενα αυτά να δούμε ακόμη μερικές αθέατες πλευρές των σύνθετων ομηρικών προβλημάτων. Περισσότερα δεν μπορώ να πω γιατί τα κείμενα αυτά δεν έχουν ακόμη δημοσιευθεί για να μπορούμε τώρα να τα σχολιάσουμε. Επειδή όμως αναφέρεσαι σήμερα περί Δουλιχίου πληροφοριακά σου μεταφέρω την εκτίμηση οτι το Δουλίχιο τελικά φαίνεται να ήταν η σημερινή Ζάκυνθος.Για την Ιστορία και μόνο οφείλω να καταθέσω οτι την άποψη αυτή αρχικά την έχει διατυπώσει ο Βαγγέλης Πανταζής ένας από τους κορυφαίους σήμερα Ομηριστές που έχουμε στην Ελλάδα. Την πληροφορία αυτή την αφιερώνω στον φίλο μας τον Άρη που από οτι διαβάζω έχει και αυτός νομίζω την ίδια εκτίμηση. Αυτά προς το παρόν και σας ευχαριστώ για την όμορφη συντροφιά που μας προσφέρετε με τους κατά καιρούς σχολιασμούς σας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου