O Γ. BAΣIΛAPAΣ ΣTO Δ.Σ.
«Πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων, μου είπε ο κ. Στρίντζης, ότι θα μπει το καράβι στη γραμμή Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα».
Αυτό είπε χθες ο εκπρόσωπος της «Ionian Ferries» κ. Γιώργος Βασιλαράς, σε τηλεφωνική του παρέμβασή στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος των ακτοπλοϊκών δρομολογίων των νησιών μας, στην οποία πήρε μέρος και ο αντιπεριφερειάρχης κ. Σωτήρης Κουρής.

Για την παρέμβαση του κ. Βασιλαρά ενημέρωσε ο πρόεδρος του Σώματος κ. Νίκος Ανουσάκης, με τον οποίο συνομίλησε και όπως μετέφερε, ο κ. Βασιλαράς εξέφρασε την επιθυμία της «Ionian Ferries» να παρίστατο εκπρόσωπός της στη σημερινή συζήτηση, ενώ στα πλαίσια των επαφών των Ναυτιλιακών Εταιρειών ο κ. Στρίντζης τον διαβεβαίωσε ότι το πλοίο «Επτάνησος» θα αρχίσει τα δρομολόγια στη γραμμή Ιθάκη-Πάτρα-Σάμη πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Καθ’όλη την διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, φάνηκε καθαρά ότι έντονος ήταν ο προβληματισμός των δημοτικών συμβούλων για την κατάσταση των ακτοπλοϊκών μας δρομολογίων, ειδικότερα για τη γραμμή Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα, το οποίο τέθηκε εκτός Ημερήσιας Διάταξης.
Εισηγητής ήταν ο κ. Νίκος Αθανασάτος εκρπόσωπος της Λαϊκής Επιτροπής Σάμης, ο οποίος ζήτησε την υποστήριξη της Δημοτικής Αρχής γενικότερα στα προβλήματα της περιοχής του, προτείνοντας να πραγματοποιηθεί άμεσα στη Σάμη ένα Δημοτικό Συμβούλιο, στο οποίο θα τεθούν όλα τα προβλήματα της ευρύτερης περιοχής.
Για το θέμα μίλησαν οι δημοτικοί σύμβουλοι έτσι ώστε να καταθέσουν τις απόψεις τους πάνω σε αυτό.
• Δημήτρης Πυλαρινός (εντεταλμένος σύμβουλος της Δ.Ε. Ερίσου): «Το λιμάνι της Σάμης είναι σημαντικό για όλο το νησί. Εξυπηρετεί την Βόρεια Κεφαλονιά και πρέπει άμεσα να δοθούν άμεσες λύσεις».
• Κατερίνα Κουταλά (τέως δήμαρχος Ερίσου): «Συμφωνώ με τα λεγόμενα του κ. Πυλαρινού και καταθέτω και το πρόβλημα της Ιθάκης με την διακοπή του πλοίου. Αν η Δημοτική Αρχή προσέγγιζε τα πραγματικά προβλήματα της κάθε περιοχής της ώρα που έπρεπε να το κάνει, τότε δεν θα είχαν δημιουργηθεί όλα όσα έγιναν τώρα. Δεν θυμάμαι την Κεφαλονιά να έχει μείνει ποτέ χωρίς καράβι στο βόρειο λιμάνι της, στο μεγαλύτερο λιμάνι της. Προτείνω τη σύσταση μιας Επιτροπής που θα παρακολουθεί και θα παρεμβαίνει στα ζητήματα των δρομολογίων των Νησιών μας και θα παρεμβαίνει στα όργανα του ΣΑΣ».
• Αλέξανδρος Παρίσης (δήμαρχος): «O κ. Λυκούδης όταν πήρε το Kefalonian Lines είχε ζητήσει δύο δρομολόγια για το πλοίο. Καταλαβαίνω τα αιτήματα των κατοίκων της Σάμης και τα βρίσκω λογικά και η Δημοτική Αρχή θα κάνει ότι περνάει από το χέρι της για να μπορέσει να βοηθήσει στην επίλυση των προβλημάτων αυτών, όμως πρέπει να ξέρουν όλοι ότι το ταμείο του Δήμου δεν έχει τα χρήματα που χρειάζονται για να μπορέσουν να πραγματοποιηθούν όσα χρειάζονται να γίνουν».
• Θεόφιλος Μιχαλάτος (τέως δήμαρχος Λειβαθούς): «Κανείς δεν είχε την απαίτηση ο δήμαρχος να αγοράσει πλοίο, απλά θέλουν την υποστήριξή του και την βοήθεια του σε ό,τι μπορεί να κάνει. Ασχολούμαστε σήμερα με το πρόβλημα της Σάμης, επειδή είναι οι κάτοικοι της εδώ. Αν δεν ήταν θα το κάναμε; Η Σάμη εδώ και χρόνια βιώνει τον μαρασμό και εμείς τι κάνουμε; Τίποτα;».
• Αλέξανδρος Παρίσης (απαντωντας στον κ. Μιχαλάτο): «Τα προβλήματα που έχει αυτή η περιοχή δεν μπορούν να λυθούν σε μια μέρα, όμως θα ξεκινήσουμε με αυτό της ναυσιπλοιϊας, καθώς ο κ. Στρίντζης πήρε τη γραμμή και θα αρχίσουν τα δρομολόγια όταν θα είναι όλα έτοιμα».
• Δημήτρης Φιοραβάντες (ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος): «Αν ήθελε η Δημοτική Αρχή, θα μπορούσε να είχε πιέσει τον κ. Στρίντζη να ανοίξει τη γραμμή πιο γρήγορα, και δεν επιτρέπεται να αφήνονται αιχμές για τον πρώην δήμαρχο Σάμης, τον κ. Μανώλη Βαλέτα για την κατάσταση στην περιοχή, ο οποίος ήταν πολύ εντάξει ως δήμαρχος, όταν μέχρι σήμερα δεν έχει πάει ούτε ένα ευρώ στο Ταμείο της Σάμης για κανένα έργο».
• Αλέξανδρος Παρίσης (απαντώντας στον κ. Φιοραβάντε): «O κ. Βαλέτας είναι ο πιο έντιμος άνθρωπος του κόσμου και σεις κ. Φιοραβάντες έπρεπε να ξέρετε το χρέος της Σάμης καλύτερα από όλους. Μην ξεχνάτε ότι καθε μέρα αντιμετωπίζω το πρόβλημα της ΚΕΤΑΠ Σάμης και ξέρετε τι εννοώ. Τραβάω καθημερινά το διάολο μου με την ΚΕΤΑΠ».
• Γιάννης Κουρούκλης (δ.σ. Λαϊκής Συσπείρωσης): «Κε δήμαρχε, σε όλη την ιστορία με τις ακτοπλοϊκές μας γραμμές δεν λειτουργήσατε με την ιδιότητα του δημάρχου, αλλά με αυτή του μετόχου στη Kefalonian Lines καθώς μιλάει με το νόμο του κέρδους. Σας ακούμε ένα χρόνο να μας λέτε ότι φέρατε τρεις φίλου σας απ’ έξω να επενδύσουν στο πλοίο, αλλά μέχρι σήμερα για κάποιο λόγο που γεννούν πολλά ερωτηματικά, δεν μας έχετε πεί ποιοί είναι αυτοί. Πως τους λένε. Αυτό από μόνο του γεννά πολλά ερωτηματικά. Λέει πάρα πολλά. ο δήμαρχος να χρησιμοποιήσει όλες τις γνωριμίες που έχει, όπως επαίρεται, για να λύσει τα θέματα των ακτοπλοϊκών μας δρομολογίων».
• Νίκος Ανουσάκης (πρόεδρος του Δ.Σ): «Είναι δεδομένο ότι οι μικρές πόλεις τις Περιφέρειας είναι αυτές που βάλονται πρώτες σε περιόδους κρισης, δεν βάλλεται μόνο η Σάμη, αλλά όλη η Χώρα. Oσοι σήμερα χύνουν κορκοδείλεια δάκρυα για αυτήν, όταν πραγματικά τους χρειάστηκε δεν ήταν εκεί. Η Κεφαλονιά φέτος είναι η βασίλισσα της τουριστικής ανάπτυξης λόγω των 2 ακτοπλοιϊκών εταιρειών. Η Δημοτική Αρχή, μέσα στην δυσκολία των καιρών, έχει κάνει πάρα πολλά, φέρνοντας στην Κεφαλονιά σε μία από τις καλύτερες σχετικά θέσεις Δήμων σε όλη την Χώρα. Από τα χρέη που βρήκαμε στη Σάμη έχουν πληρωθεί σχεδόν όλα και έχουν γίνει αρκετά έργα, ενώ πρόκειται να γίνου και άλλα».
• Σταύρος Γρηγορόπουλος (δ.σ. Λαϊκής Συσπείρωσης): «Τα Νησιά μας έχουν αποκοπεί από την υπόλοιπη Ελλάδα και δεν πρέπει να επιτρέψουμε να μείνουμε με δύο δρομολόγια τη βδομάδα».
• Βαγγέλης Κεκκάτος (αντιδήμαρχος Τουρισμού-Υγείας-Παίδείας-Πρόνοιας): «Αυτό για το οποίο χλευάζετε μέχρι χθες τον δήμαρχο για τις γνωριμίες του, αυτό του ζητάτε να κάνει σήμερα για τα πλοία. Να χρησιμοποιείσει τις γνωριμίες του. Η Σάμη θα μπορούσε να είναι διαχρονική μέσα από τη σωστή αξιοποίηση της. Oλόκληρο Χόλυγουντ ήρθε εδώ για το γύρισμα της ταινίας του Κορέλλι και εμείς δεν το εκμεταλευτήκαμε καθόλου, όταν πριν σαράντα χρόνια γυρίσθηκε στην Κρήτη ο Ζορμπάς που “πουλάει” ακόμα και σήμερα και διαφημίζει το Νησί. Εμείς δεν εκμεταλευτήκαμε τόσα χρόνια αυτά τα μικρά τρικ. Από την μεριά μου γίνονται προσπάθειες για να έρχονται κρουαζιερόπλοια και στη Σάμη».
• Διονύσης  Αραβαντινός (δ.σ. της μείζονος αντιπολίτευσης): «Το 1864 τα Επτάνησα ενώθηκαν με την Ελλάδα. 150 χρόνια μετά και η Σάμη θα αποκόβεται από την χερσαία Ελλάδα. Για τον κ. Ανουσάκη φταίει η κρίση και ο κ. Μιχαλάτος που θέλει να βγει δήμαρχος».
• Σπύρος Σαμούρης (δ.σ. μείζονος αντιπολίτευσης): «Η Σάμη είναι δευτεροποιημένη, άλλοτε έχει πρόσβαση και άλλοτε δεν έχει πρόσβαση. Να πας στο ΣΑΣ κ. Δήμαρχε να πολεμήσεις για να συνεχίσει η παλιά εταιρεία μέχρι να έρθει η καινούργια».
• Αλέξανδρος Παρίσης (απαντώντας στον κ. Σαμούρη): «Αν είχες ενημερωθεί θα ήξερες ότι πήγα στο ΣΑΣ δύο φορές».
• Νίκος Γκισγκίνης (επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης): «Να συνεδριάζει το Δ.Σ στη Σάμη και να βγεί σήμερα απόφαση γι' αυτό και να ορισθεί ημερομηνία. Η Σάμη είναι αδικημένη και πρέπει να μπεί άμεσα το πλοίο στη γραμμή».
• Βασίλης Καμπίτσης (αντιδήμαρχος Ελειού-Πρόννων): «Σαμιαίοι να μην εμπιστεύεσθε τους προλαλήσαντες, δυστυχώς το μεγαλύτερο πρόβλημα το έχει η Ιθάκη που δεν έχει καθόλου δρομολόγια. Πρέπει να πιέσουμε την Περιφέρεια, τον Δήμο και την Βουλευτίνα για να έχουμε αποτέλεσμα. Αν θέλουμε να αλλάξουν τα πράγματα πρέπει να αλλάξει η Κυβέρνηση και να αναλάβουν οι Ανεξάρτητοι Ελληνες. Εγώ τους εμπιστεύομαι απόλυτα».
• Σωτήρης Κουρής (αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης): «Το θέμα με τα δρομολόγια είναι σοβαρό. Πρέπει να απαιτήσουμε να έχουμε καράβι και για μένα από 1η Νοεμβρίου έπρεπε να είναι στη γραμμή. Δεν θέλω να παίζονται παιχνίδια στην πλάτη των πολιτών από καμιά εταιρεία, γιατί τα Νησιά μας πρέπει να είναι ο κυρίαρχος στόχος, πάντα υπάρχουν ευκαιρίες. Δεν πιστεύω ότι καμία εταιρεία βγαίνει χαμένη από την δρομολόγηση των πλοίων της. Αν ήταν έτσι, τότε δεν θα είχαμε καράβια, δεν θα είχαμε γραμμές. Πιστεύω ότι όλες οι Εταιρείες είναι κερδισμένες, σε επίπεδο έτους. O πλούτος της Σάμης δεν βρίσκεται μόνο στη ναυσιπλοιϊα, αλλά και στην αρχαιολογία της και στα σπήλαιά της, έχει μια διαχρονική έλξη που δεν έχει αξιοποιηθεί».
• Oλγα Αντωνάτου (πρόεδρος Δημοτικής Κοινότητας Σάμης): «Χαίρομαι πάρα πολύ που σήμερα αναδικνύονται τα προβλήματα της Σάμης, οι ώρες αυτές είναι πάρα πολύ δύσκολες και για τον τόπο και για την Σάμη. Δεν πρέπει με τίποτα να διαχωριζόμαστε με τις λογικές του παρελθόντος, η μια παράταξη να τα χρεώνει στην άλλη παράταξη, ο τέως στον νυν. Εγω θα ήθελα επειδή τα προβλήματα αυτα χρονίζουν να σταματήσουμε να χρεώνουμε τη Δημοτική Αρχή όταν κάνει τα πάντα για να μπορέι να ανταπεξέλθει σιγά σιγά με την οργάνωση από τα κάτω. Αυτή είναι όλη η ουσία για να μπορέσουμε οι ιδιοι να αντιμετωπίσουμε αυτά τα προβλήματα, να προχωρίσουμε προς όλες τις κατευθύνσεις για να μπει το πλοιο στη γραμμη Σάμη-Ιθάκη-Πάτρα. Δεν είναι μόνο το πρόβλημα της Σάμης, περισσότερο είναι της Ιθάκης αυτή τη στιγμή. Και να σταματήσουν οι εμπάθειες, αυτές οι παλαιοκομματικές τακτικέςπου βλέπω πάντα και που συνεχίζονται και μέχρι σήμερα».
• Αναστασία Γρηγοράτου (κάτοικος Σάμης): «Καταρχήν θέλω να πώ στον κ. Κουρή που ενδιαφέρεται για τα προβλήματα της Σάμης, να έρθει να τα δεί από κοντά. Εμείς ουσιαστικά δεν σας γνωρίζουμε, σας βλέπουμε μόνο προεκλογικά, όλους εσάς σας βλέπουμε καθημερινά στο ίντερνετ στις εκδηλωσεις, στα στεφάνια, να φωτογραφίζεστε και τα λοιπά. Θα σας ευχαριστήσω εκ μέρους όλων, προεκλογικά όμως να μας χαιρετάτε. Εγώ μια φορά σας έχω δει πριν τις εκλογές, δεν βγαίνω στη αγορά κ. Κουρή γτ έχω ένα μαγαζί και προσπαθώ να πληρώσω τα χρέη που είπε προηγουμένως ο δήμαρχος. O κ. Κεκκάτος είπε ότι κάνει προσπάθειες να φέρει κάποια κρουαζιερόπλοια στη Σάμη  δεν έρθουν ποτέ κ. Κεκκάτε τα συμφέροντα είναι από το κέντρο προς τη Σάμη που πουλάνε τις εκδρομές τους από τα μεγάλα γραφεία του τουρισμού και δεν τους βολεύουν να έρθουν στη Σάμη γιατί μπορούν να πάνε με τα πόδια στα Σπήλαια. Μόνο τις τουαλέτες μας χρησιμοποιούσαν φέτος οι επίσκέπτες και αυτό αν προλάβαιναν  γιατί φεύγαν τόσο γρηγορα για τα κρουαζιερόπλοια που μπορεί να κατυριώντουσαν και πάνω τους. Oσον αφορά το καράβι αφού το ξέρατε από πριν το θέμα όλοι εσείς γιατί δεν κάνατε κάτι πριν διότι το ΣΑΣ και το ΣΙΣ η Δημητρούλα απο τα Ζαρβατα, που έχει ένα παραδοσιακό καφενείο, δεν το ξέρει ξέρει μόνο ότι δεν εχει πλοίο να πάει να δει την κόρη της στη Πάτρα, αμα χρειαστεί. Λυπάμαι που το λέω έτσι και δεν με ενδιαφέρουν οι φίλοι του κ Παρίση τον σέβομαι και δεν αντιδικώ μαζί του για τους φίλους του και το καράβι που πήρανε δεν τους ξέρω και ουτε θέλω να τους μάθω δεν με αφορουν μου είναι παντελώς αδιάφοροι και παντελώς αδιάφοροι σας είμαστε και εμείς γιατί σας το ξαναείπαν έρχεστε μόνο όταν έχουμ εκλογές μας χαιρετάτε και μας μιλάτε και το μόνο που κατάλαβα εγώ σήμερα είναι ότι προσπαθείτε διαφωνότας να συμφωνίσετε και συμφωνοντας να διαφωνίστε το ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα».
Στο τέλος της συζήτησης το Δ.Σ αποφάσισε ομόφωνα να συνεδριάσει άμεσα στη Σάμη με μοναδικά θέματα συζήτησης τα προβλήματα που απασχολούν την πρώην επαρχεία σάμης δηλαδή πύλαρο, Ερισο, Σάμη, Πυργί.
Στο Δημοτικό Συμβούλιο τελικά κατατέθηκαν τελικά προς ψηφορία οι παρακάτω προτάσεις:
α) Λαϊκή Συσπείρωση: Να διεκδικήσει το Δ.Σ απρόσκοπτα και συνεχόμενα δρομολόγια μείωση κατα 50% των εισητιρίων άμεση επαναλειτουργία Ιθάκη Σάμη Πατρα, αυξηση της συχνότητας των δρομολογίων και διασφάληση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στα πλοία
β) Δημοτική Αρχή: Στηρίζει όλες τις ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο νησί και τις ναυτοπολιοκές γραμμές να περιμένουν την εταιρεία Στρίντζη που έχει πάρει τη βασική γραμμή Σάμη-Ιθάκη-Πάτρα, να δρομολογίσει το πλοίο και αν υπάρχει πρόβλημα και δεν μπει το πλοίο στη γραμμη να παρέμβουν δυναμικά με επικεφαλής τον κ. δήμαρχο για την εξεύρεση λύσεων.
γ) Κατερίνα Κουταλά: Η Δημοτική Αρχή ήταν απούσα όταν πάρθηκαν οι αποφάσεις στο ΣΑΣ και  στο Υπουργείο για τις ακτοπλοϊκές μας γραμμές, δεν έπρεπε για κανένα λόγο να επιτρέψουμε να σταματήσει η δρομολόγηση του πλοίου για τη γραμμή Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα. Να τηρηθεί και να δεσμευθεί η Δημοτκή Αρχή ότι θα εφαρμόσει το νόμο που προβλέπει ο Καλλικράτης οτι μέρος των εσόδων από τα σπήλαια και λοιπά της Σάμης θα επιστρέφει στη Δημοτική Ενότητα (ανταποδοτικά) για την εκτέλεση μικρών και μεγάλων έργων. Να επισπεύσεξη η Δ.Α. τις διαδικασίες για την ολοκλήρωση των μελετών για το Σπηλαιολογικό Πάρκο Σάμης που είναι έργο πνοής για την περιοχή και θα βοηθήσει στην οικονομική της ανάπτυξη.
Το Δ.Σ. τελικά ψήφισε κατά πλειοψηφία την πρόταση της Δημοτικής Αρχής.

«Aν κάποιος πρώην δήμαρχος πει ότι άφησε μελέτη έτοιμη, εγώ θα παραιτηθώ αύριο»

«Αν κάποιος από τους πρώην δημάρχους πει ότι άφησε στα συρτάρια του και στο Δήμο κάποια μελέτη έτοιμη να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα, εγώ θα παραιτηθώ αύριο το πρωί και θα πω ότι είμαι ηλίθιος και θα φύγω».
Αυτό απάντησε χθες ο δήμαρχος κ. Αλέξανδρος Παρίσης στην αντιπολίτευση, που τον κατηγόρησε, κατά τη συνεδρίαση του Δ.Σ. ότι δεν κατάφερε να εντάξει ούτε ένα μεγάλο έργο από τις μελέτες που άφησαν οι δήμαρχοι των πρώην Δήμων, ανταποκρινόμενος στο κάλεσμα της Κυβέρνησης προς όλους τους Δήμους για την ένταξη «έργων σημαίας» σε κάθε περιοχή.
O κ. Παρίσης, ενημέρωσε ότι καμία μελέτη, κανένα έργο δεν παρέλαβε σ’ όλη την Κεφαλονιά, ώριμο προς ένταξη σε προγράμματα χρηματοδότησης και όσα ελάχιστα βρήκε ήταν προβληματικά και δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις ένταξης.