Τετάρτη, 28 Δεκεμβρίου 2016

Είναι ο Όμηρος ένα ή πολλά πρόσωπα;


Ομηρικά Έπη Homer Papers Είναι ο Όμηρος ένα ή πολλά πρόσωπα;
‘Ισως δεν θα το μάθουμε ποτέ. Οπωσδήποτε είναι ένας, ο κεντρικός πυρήνας της Ομηρικής Ιστορίας πολλών χαρακτήρων. Ένα, δένδρο γερό της γνώσης με πολλά κλαδιά.
Είναι ιστορία;
Υπάρχουν ιστορικά στοιχεία στα Ομηρικά Έπη που έχουν αποδειχτεί , αλλά δεν είναι ιστορικός αναλυτής ο Όμηρος, ούτε ο Ηρόδοτος, ούτε ο Θουκυδίδης, ούτε είναι ο Ξενοφών.
Πότε γράφησαν;
Επισήμως τον καιρό του Πεισίστρατου, σε μια τόσο πλούσια γλώσσα που εύλογα γεννιούνται τα ερώτηματα για τον χρόνο που χρειάζεται για να δημιουργηθεί αυτή η γλώσσα , οι λέξεις , η έννοια , η σημασία τους με την σύζευξη των δύο ημισφαιρίων του εγκεφάλου.
Είναι ο Όμηρος, ο ίδιος ο Οδυσσέας;


Έχει πολλά χαρακτηριστικά του Οδυσσέα, ο Όμηρος, και το κάθε έργο είναι μια μασκαρεμένη αυτοβιογραφία, είτε είναι στην πρόθεση του δημιουργού, είτε όχι.
Για αυτό δεν υπάρχει αληθινή ανωνυμία σε κάθε έργο και δημιουργία.
Τα ίχνη του λόγου προδίδουν τον Ερμή και ο Απόλλων θα ανακαλύψει της Μαίας και του Διός, το φτερωτό παιδί.Ο Οδυσσέας είναι ερμηνευτής, απόγονος του Ερμή και έχει το τρίποδα της τέχνης της μαντικής, δώρο από τους Φαίακες.
Τα Ομηρικά Έπη είναι η πεμπουσία ενός μεγάλου πολεμιστή φτιαγμένα με ειδική μαεστρία, απαράμιλλη τεχνική και οδυσσειακή στρατηγική.
Σε αυτά ο Όμηρος γίνεται ο θεός του λόγου, ο Ερμής και με το κηρύκειο του, μας μιλά,γίνεται η Δήμητρα που μας καλλιεργεί σαν όμορφα δένδρα γερά στον κήπο του Αλκίνου και στο κτήμα του Λαέρτη για τον Οδυσσέα κληρονομιά.Γίνεται ο Ζευς που μας διαχωρίζει και μας ενώνει σε συμβατά μέρη του εγκεφάλου .Γίνεται η Σοφία Αθηνά και ο Μέντωρ που μας συνοδεύει στο ταξίδι της Τηλέμαχου.Γίνεται ο Ήφαιστος που κατασκευάζει τα δώματα και τα δώρα και τα όπλα των θεών και μια αρμονική ευωχία μας κερνά.Γίνεται όλα αυτά και άλλα πολλά. Μεταμορφώνεται σαν Πρωτέα, σε κάθε τι που περιγράφει,νερό, λιοντάρι και φωτιά, ένας ρόλος σε ένα διονυσιακό ρόλο θέατρο και ο Απόλλων, η συνείδηση παρακολουθεί και τον αρπάζει, σαν τον Μενέλαο γερά.
Όμως ποιος είναι πραγματικά; Γιατί δεν γνωριζουμε κάποια στοιχεία του και το όνομα του.


Ομηρικά Έπη Homer Papers Μήπως είναι ο Εύμαιος;
Ο Εύμαιος καθώς δένει τα σανδάλια του όταν ανηφορίζει ο Οδυσσέας για το καλύβι του, έχει κοντινά χαρακτηριστικά με τον Όμηρο, όπως και ο Λαέρτης, και ένα πρόσωπο που ο Όμηρος συμπαθεί ιδιαίτερα. Είναι το μοναδικό πρόσωπο που σε β΄Ενικό του ομιλεί, μαζί με τον Μενέλαο σε ένδειξη προσοχής με μνεία, ξεχωριστή.
Όμως που βρισκεται κρυμμένος, ο Όμηρος στα Ομηρικά Έπη;
Για να μη μακρυγορώ,θεωρώ πως ο Όμηρος βρίσκεται κρυμμένος, επωνύμως ανώνυμος, πίσω από τον Θεοκλύμενο.


Είναι πιο μυσηριώδες πρόσωπο στα Ομηρικά Έπη, είναι μάντης του Απόλλωνα, συνοδεύει τον Τηλέμαχο, βλέπει την μνηστηροφονία, εμφανίζεται από το πουθενά και εξαφανίζεται χωρίς να αφήσει ίχνη.
Ο Όμηρος στον Θεοκλύμενο περιγράφει τον εαυτό του σε μια μυθική ιστορία που τα έχει όλα.
Ιστορία, σουρεαλισμό, λογοτεχνία, ποίηση, γνώση αυτογνωσία και μαγικό ρεαλισμό.
Ο Όμηρος είναι ο Θεοκλύμενος που υπογράφει τα Έπη τα μαντικά.
Είναι η καταγωγή του Ομήρου, η καταγωγή του ανθρώπου;
Έχει πολλά στοιχεία της ιστορίας του ανθρώπου, της γεννήσεως του, του αγώνα του, της νίκης του, της ήττας του, του πολέμου του, της ειρήνης του, της προσπάθειας του, όχι μόνο να κατακτήσει το δικαίωμα να λέγεται άνθρωπος,αλλά και να κατακτήσει την ειρήνη με τον εαυτό του μέσα από την αυτογνωσία, και την ειρήνη με την φύση σε ένα σοφό ανθρωπογενές περιβάλλον, σε πόλεμο με όλα τα ανθρώπινα ελαττώματα και την εκπροσώπηση τους από διαχρονικούς χαρακτήρες, όλων των εποχών.
Βλέπω τον Όμηρο, πίσω από κάθε πρόσωπο που περιγράφει στα Ομηρικά Έπη, την οξυδερκή του ματιά και ακόμη περισσότερο βλέπω, πως ξετυλίγει τον χαρακτήρα του μέσα από ένα ιπτάμενο χαλί γεγονότων και πως το περιτυλίγει με την διακριτική του κρίση σε διαχρονικές αξίες ζωής.


Ομηρικά Έπη Homer Papers Είναι για μένα, ο υπέροχος παππούς , ο Λαέρτης που μου διηγείται με μαγικές λέξεις, μυθικές ιστορίες σε περιπατητικές αριστοτελικές φιλοσοφικές διαδρομές ανάμεσα από τα γερά δένδρα του στον κήπο του και με μαθαίνει με αριθμούς, να τα μετρώ. Είναι ο πατέρας, ο Οδυσσέας που με μαθαίνει να σκέπτομαι, είναι η αγκαλιά της Ευρύκλειας που με τρέφει με ένα γαλαξιακό ηρωικό χυμό. Είναι ένας χάρτης και ένας μίτος , ένας φάρος και μια πυξίδα για να μη χαθώ. Είναι για μένα όλα αυτά ο Όμηρος και άλλα πολλά. Είναι η φωνή της όρασης σε ψίθυρο Ερμή, συναρπαστικό.
Βλέπω πια με το δικό του τρόπο, την σύγχρονη πραγματικότητα γύρω μου, βλέπω με τα μάτια του, ακούω με τη φωνή του, την ηχώ των συμβεβηκότων, γιατί τόσα χρόνια κοντά του, δίπλα του, με μια Ιλιάδα και Οδύσσεια πλάι μου, έμαθα σαν μικρό παιδί να διαβάζω,να σκέπτομαι και τον κόσμο να κοιτάζω μαζί με τα αστέρια του στον ομηρικό ουρανό.
Παίρνω τα Ομηρικά Έπη, τα αφουγκράζομαι, τα κρατώ και βλέπω…..
Αστραία

19 05 2016


ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Το ποιο πιθανό οποίος και να ήταν ,ήταν να ήταν και ιθακησιος

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Στην οδύσσεια πάντα προς Ευμαιο μιλάει σε δεύτερο πρόσωπο,και κατά και τα λεγόμενα Νικου Καμπανη,πολυ πιθανόν ο ευμαιος να ήταν ο αναμεταδότης των περιπετειών του Ήρωα μας

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Επίσης λογικό είναι ο Όμηρος να είναι και απόγονος του Οδυσσεας,και ακόμη πιο συγκεκριμένα εγγονός του .Γιος του Τηλεμαχου.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΑΦΗΣ Είχε απόλυτη γνώση της τοπογραφίας,και ακόμη περισσότερο γνωστής κάθε σπιθαμή της ομηρικής ιθακης

Το Ομηρικό Θέμα για το ποιος ήταν πραγματικά ο Όμηρος, ποια η καταγωγή του και το όνομα του, είναι ένα από τα μεγαλύτερα Ομηρικά Προβλήματα, που δημιούργησε και δημιουργεί έθνη κριτών και σμήνων κριτικών που θα έπεφταν πάνω του, όπως το είχε προβλέψει με αναφορά σε μία από τις καταπληκτικές παραμοιώσεις του.
Δεν σκοπεύω να ανοίξω τον ασκό του Αιόλου, αναταράσσοντας τα ύδατα μιας ήρεμης θάλασσας, που θέλω να περιβρέχει το νησί του προορισμού του Ομηρικού Έπους, θεωρώντας, πως τόσα χρόνια και αιώνες θαλασσοδαρμένων ομηρικών εξερευνητών της γνώσης, είναι αρκετά για να μη βουλιάζουν τα πλοία του νου, στα ρηχά και στα βαθειά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου