Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014

Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΤΗς ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ


ΑΝΩ  ΦΩΤΟ  ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ


Έχω εκατό ιδέες για σχέδια γύρω από την Αμφίπολη. Δεν τα προλαβαίνω όλα, για αυτό, όσα μπορέσω. Έτσι, έχω αφήσει για λίγο στην άκρη τα "δικά" μου. Αυτά μπορούν να περιμένουν. Επιπλέον, έχω και την εμπειρία της πρώτης φοράς, ώστε να προσέχω τι υπογράφω, διότι η αλήθεια ήταν αυτή που με προφύλαξε από τα διάφορα "βέλη" των λίγων επικριτών μου.
Εδώ, είναι ένα πρόχειρο σκίτσο-καταγραφής στοιχείων που αφορούν την Πύλη των Καρυατίδων επί του Β΄ διαφραγματικού τοίχου του τάφου στον τύμβο της Αμφίπολης. Το έφτιαξα αναζητώντας στοιχεία και σημειώνοντας επαληθευμένες διαστάσεις και ακριβή μέτρα από την αρχαιολογική ομάδα, όπως και την προηγούμενη φορά.
Οπότε, παίρνετε μια μικρή ιδέα από την επόμενη παρουσίαση άρθρου μου με σχέδια και ποιο είναι το θέμα του. Επειδή ακούγονται πολλά και υπάρχουν διάφορες υποθέσεις, για το τι ακριβώς έκαναν με τα χέρια τους οι Καρυάτιδες, θα σας παρουσιάσω την δική μου, πολύ λογική άποψη, που δεν έχει σκεφτεί κανείς ακόμα....
Αλλά, αυτό αργότερα, με το άρθρο....

Φέρουν κοθόρνους, οι οποίοι είναι διακοσμημένοι με κόκκινο και κίτρινο χρώμα, ενώ τα ακροδάχτυλα των ποδιών τους έχουν αποδοθεί με εξαιρετική λεπτομέρεια. 
Στέκονται επάνω σε μαρμάρινα βάθρα μήκους 1,33μ. και πλάτους 0,68μ., τα οποία έχουν αποκαλυφθεί, προς το παρόν, σε ύψος περίπου 0,30μ. 
Η όψη των βάθρων είναι διαμορφωμένη με στέψεις και ορθοστάτες. Ακολουθούν δηλαδή, τον τύπο της μαρμάρινης επένδυσης των τοίχων όλων των θαλάμων. Η απόσταση μεταξύ των δύο βάθρων είναι 1,68μ., όσο και το θυραίο άνοιγμα του πρώτου διαφραγματικού τοίχου με τις Σφίγγες. 
Στην επιφάνεια του βάθρου της ανατολικής Καρυάτιδος, διακρίνεται κόκκινο χρώμα. Επίσης, κατά την αφαίρεση της αμμώδους επίχωσης πλησίον των Καρυάτιδων βρέθηκαν τμήματα των χεριών τους.

Στον τρίτο χώρο πραγματοποιήθηκε γεωτρητικός δειγματοληπτικός έλεγχος, με χειροκίνητο γεωτρύπανο, σε προεπιλεγμένες θέσεις. 
Έτσι, εντοπίστηκε μαρμάρινο θύρωμα, ανοίγματος 0,96 μ. , στο βόρειο τοίχο του. 

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ 

Για πρώτη φορά ένας Έλληνας ζωγράφος, εντυπωσιασμένος από το ταφικό μνημείο της .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου