ς και θρησκοληπτικής αρχαιολατρίας. Το μνημόνιο δεν έχει θέση πάνω σε ανθρώπους ελεύθερους και υπερήφανους και για αυτό το μεγάλο ενδιαφέρον για την Αμφίπολη μαζί με όσα αυτό καλλιεργεί σε επίπεδο ιδεολογικό και πολιτιστικό, θα γίνει προσπάθεια να χαρακτηρισθεί «υπερβολικό» και να συκοφαντηθεί ως «εθνικιστικό» από τους εγχώριους και ξένους υπερασπιστές του μνημονίου και ήδη κάποιοι άρχισαν τα «όργανα».
απο IONIANPRESS
Μία απίστευτη αναφορά κάνει ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος, ποιητής του 2ου αιώνα π. Χ, δηλαδή μόλις 200 χρόνια μετά την κατασκευή του τύμβου της Αμφίπολης, για το λιοντάρι του τύμβου.
Σε ποίημα του το οποίο υπάρχει και στην εισαγωγή του βιβλίου του αρχαιολόγου Όσκαρ Μπρόνεερ με θέμα "The Lion Monument of Amphipolis" που γράφτηκε το 1941, o αρχαίος ποιητής αναρωτιέται:
"Ειπέ Λέον, φθιμένοιο τίνος τάφον αμφιβέβηκας , βουφάγε; Τις τασ άξιος ην αρετάς;"
Μετάφραση: "Πες, λέοντα, ποιανού τον τάφο φυλάς , εσύ που τρως τα βουβάλια; Ποιος ήταν άξιος των αρετών σου;"
Η συγκεκριμένη αναφορά που χρονικά είναι πολύ κοντά στην πηγή και έχει καλύτερη πληροφόρηση κατά... 2.200 χρόνια, φέρνει στο φως μία πάρα πολύ σημαντική πληροφορία, που δένει με όσα σενάρια έχουν γραφτεί κατά καιρούς.
Τι δείχνει η αναφορά αυτή;
1)Ότι ακόμα και τον 2ο αιώνα , δεν γνώριζαν τι υπάρχει μέσα στον τύμβο και το περιεχόμενο ήταν μυστικό.
2)Ότι οι πηγές είχαν χαθεί από τότε και όχι στα μετέπειτα χρόνια που κάηκε η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Άρα κάποιος ήθελε να εξαφανίσει τις συγκεκριμένες αναφορές στον τύμβο και αυτές δεν χάθηκαν απλά στην μεγάλη καταστροφή της Αλεξάνδρειας.
3)Έχει δίκιο η Περιστέρη και ο Λεφαντζής που λένε ότι ο Λέων της Αμφίπολης ήταν στην κορυφή του τύμβου
4)Το μνημείο δεν ήταν επισκέψιμο στο εσωτερικό του, αλλά φύλαγε κάποιο μυστικό, επιβεβαιώνοντας την Περιστέρη που λέει πως οι επιχωματώσεις δεν έχουν προέλθει από φυσικά αίτια (πχ βροχές κτλ) αλλά ήταν από την κατασκευή του για να μην συληθεί το μνημείο.
Ποιός ήταν ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος:
Ο Αντίπατρος ήταν Έλληνας συγγραφέας και ποιητής του 2ου αιώνα π.Χ.. Είναι γνωστός για τον κατάλογο που συνέταξε για τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Μάλιστα λέγεται ότι τα επισκέφτηκε όλα για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι αν άξιζε να συμπεριληφθούν στον κατάλογό του. Από σωζόμενα γραπτά που υπάρχουν φαίνεται να μαγεύτηκε από την μεγαλοπρέπεια του Ναού της Αρτέμιδος στην Έφεσο όπου και το παρομοίασε με τον Όλυμπο.Πιθανολογείται ότι ο ίδιος μαζί με τον μαθηματικό και αρχιτέκτονα Φίλωνα τον Βυζαντινό (γεννημένο το 280 π.Χ. περίπου) ήταν παρατηρητές των επτά θαυμάτων.
αρχικη πηγή: parapolitika.gr
Μία απίστευτη αναφορά κάνει ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος, ποιητής του 2ου αιώνα π. Χ, δηλαδή μόλις 200 χρόνια μετά την κατασκευή του τύμβου της Αμφίπολης, για το λιοντάρι του τύμβου.
Σε ποίημα του το οποίο υπάρχει και στην εισαγωγή του βιβλίου του αρχαιολόγου Όσκαρ Μπρόνεερ με θέμα "The Lion Monument of Amphipolis" που γράφτηκε το 1941, o αρχαίος ποιητής αναρωτιέται:
"Ειπέ Λέον, φθιμένοιο τίνος τάφον αμφιβέβηκας , βουφάγε; Τις τασ άξιος ην αρετάς;"
Μετάφραση: "Πες, λέοντα, ποιανού τον τάφο φυλάς , εσύ που τρως τα βουβάλια; Ποιος ήταν άξιος των αρετών σου;"
"Ειπέ Λέον, φθιμένοιο τίνος τάφον αμφιβέβηκας , βουφάγε; Τις τασ άξιος ην αρετάς;"
Μετάφραση: "Πες, λέοντα, ποιανού τον τάφο φυλάς , εσύ που τρως τα βουβάλια; Ποιος ήταν άξιος των αρετών σου;"
Η συγκεκριμένη αναφορά που χρονικά είναι πολύ κοντά στην πηγή και έχει καλύτερη πληροφόρηση κατά... 2.200 χρόνια, φέρνει στο φως μία πάρα πολύ σημαντική πληροφορία, που δένει με όσα σενάρια έχουν γραφτεί κατά καιρούς.
Τι δείχνει η αναφορά αυτή;
1)Ότι ακόμα και τον 2ο αιώνα , δεν γνώριζαν τι υπάρχει μέσα στον τύμβο και το περιεχόμενο ήταν μυστικό.
2)Ότι οι πηγές είχαν χαθεί από τότε και όχι στα μετέπειτα χρόνια που κάηκε η βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας. Άρα κάποιος ήθελε να εξαφανίσει τις συγκεκριμένες αναφορές στον τύμβο και αυτές δεν χάθηκαν απλά στην μεγάλη καταστροφή της Αλεξάνδρειας.
3)Έχει δίκιο η Περιστέρη και ο Λεφαντζής που λένε ότι ο Λέων της Αμφίπολης ήταν στην κορυφή του τύμβου
4)Το μνημείο δεν ήταν επισκέψιμο στο εσωτερικό του, αλλά φύλαγε κάποιο μυστικό, επιβεβαιώνοντας την Περιστέρη που λέει πως οι επιχωματώσεις δεν έχουν προέλθει από φυσικά αίτια (πχ βροχές κτλ) αλλά ήταν από την κατασκευή του για να μην συληθεί το μνημείο.
Ποιός ήταν ο Αντίπατρος ο Σιδώνιος:
Ο Αντίπατρος ήταν Έλληνας συγγραφέας και ποιητής του 2ου αιώνα π.Χ.. Είναι γνωστός για τον κατάλογο που συνέταξε για τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου. Μάλιστα λέγεται ότι τα επισκέφτηκε όλα για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι αν άξιζε να συμπεριληφθούν στον κατάλογό του. Από σωζόμενα γραπτά που υπάρχουν φαίνεται να μαγεύτηκε από την μεγαλοπρέπεια του Ναού της Αρτέμιδος στην Έφεσο όπου και το παρομοίασε με τον Όλυμπο.Πιθανολογείται ότι ο ίδιος μαζί με τον μαθηματικό και αρχιτέκτονα Φίλωνα τον Βυζαντινό (γεννημένο το 280 π.Χ. περίπου) ήταν παρατηρητές των επτά θαυμάτων.
αρχικη πηγή: parapolitika.gr
και Αποκαλύφθηκε και αρχή σκάλας
μπαίνουμε σε νέες πίστες στην Αμφιπολη
Σημαντικά ευρήματα που ενισχύουν την άποψη ότι πρόκειται για μακεδονικό τάφο βρέθηκαν στον λόφο Καστά στην Αμφίπολη. Ανάμεσά τους, αποκαλύφθηκαν θυρόφυλλα, καρφιά, ίχνη κεραμικής καθώς και η αρχή σκάλας προς τον τέταρτο θάλαμο.
Με την αφαίρεση των χωμάτων του τρίτου θαλάμου αποκαλύφθηκαν, στον τύμβο Καστά της Αρχαίας Αμφίπολης, τμήματα από μαρμάρινη θύρα στον τρίτο διαφραγματικό τοίχο, γεγονός που αποδεικνύει ότι υπάρχει μια μορφή μακεδονικού τάφου.
Η θύρα είναι κατασκευασμένη από θασίτικο μάρμαρο, και έχει εφηλίδες που μιμούνται την κεφαλή καρφιών. Στη δυτική πλευρά της θύρας, υπάρχει «στροφέας» (μεντεσές).
Σύμφωνα με ενημέρωση από την Άννα Παναγιωταρέα, κατά την ανασκαφή βρέθηκαν, μπροστά από τη θύρα, πίσω από τις Καρυάτιδες, χάλκινα και σιδερένια καρφιά. «Τονίζουμε ότι βρέθηκαν χτες και δεν είναι δεδομένο ότι "παραπέμπουν σε φορείο"» είπε.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, η κ. Περιστέρη είπε: «Η πόρτα που βρήκαμε ενισχύει, ακόμη μια φορά, την άποψή μας ότι πρόκειται για έναν τάφο και υπάρχει ένα καταπληκτικό ταφικό συγκρότημα που ανήκει στα τέλη του 4ου π.Χ. αιώνα».
Όπως εξήγησε η αρχαιολόγος κ. Περιστέρη, «η πτώση των τμημάτων από τη μαρμάρινη θύρα οφείλεται ή σε βομβαρδισμούς που υπέστη η περιοχή από τις οβίδες των Βουλγάρων το 1913 ή στη σεισμική δόνηση των 6,8 Ρίχτερ που σημειώθηκε τον 6ο μΧ αιώνα ή σε σεισμούς που σημειώθηκαν τον 19ο αιώνα. Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν έγινε απόπειρα τυμβωρυχίας, μόνο η ανασκαφή θα μας δείξει».
Όσον αφορά τον ένοικο του ταφικού μνημείου, η κ. Περιστέρη απάντησε: «Είναι πολύ νωρίς. Άμα δεν τελειώσουν μια ανασκαφή οι αρχαιολόγοι ποτέ δεν μπορούν να πουν ποιος ή ποιοι είναι μέσα».
Αναφερόμενη στην υποστύλωση που γίνεται, η κ. Περιστέρη επεσήμανε: «Πάμε πολύ καλά, είναι δουλειές που πρέπει οπωσδήποτε να γίνουν και για την ασφάλεια των εργαζομένων και για την ασφάλεια του μνημείου».
Στη σημαντικότητα του ευρήματος στον λόφο Καστά αναφέρθηκε η γενική γραμματέας του υπουργείου Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.
«Το πάρα πολύ σημαντικό εύρημα στο λόφο Καστά επιβεβαιώνει το πόσο σημαντική είναι η Αμφίπολη στη μακρά ιστορική της διάρκεια. Η Αμφίπολη από τη στιγμή που ιδρύεται από τους Αθηναίους είναι μια ακμάζουσα πόλη με πολλούς φυσικούς πόρους, άλλωστε αυτός ήταν και ο λόγος που οι Αθηναίοι επέλεξαν να ιδρύσουν την αποικία και η σημαντικότητά της συνεχίστηκε και μέχρι τους βυζαντινούς και μεταβυζαντινούς χρόνους» δήλωσε.
«Το πάρα πολύ σημαντικό εύρημα στο λόφο Καστά επιβεβαιώνει το πόσο σημαντική είναι η Αμφίπολη στη μακρά ιστορική της διάρκεια. Η Αμφίπολη από τη στιγμή που ιδρύεται από τους Αθηναίους είναι μια ακμάζουσα πόλη με πολλούς φυσικούς πόρους, άλλωστε αυτός ήταν και ο λόγος που οι Αθηναίοι επέλεξαν να ιδρύσουν την αποικία και η σημαντικότητά της συνεχίστηκε και μέχρι τους βυζαντινούς και μεταβυζαντινούς χρόνους» δήλωσε.
Συνεχίζοντας, η κ. Μενδώνη υπογράμμισε ότι «την Αμφίπολη, το υπουργείο Πολιτισμού δεν την ανακάλυψε όπως κάποιοι θέλουν να λένε, τώρα. Είναι πολλά χρόνια που ασχολείται. Απόδειξη τα έργα του ΕΣΠΑ στο αρχαίο γυμνάσιο και στο βυζαντινό πύργο. Περίπου δύο εκατομμύρια ευρώ έχουν διατεθεί για τα δύο αυτά μνημεία.
» Η δημοσιότητα και η προβολή του συγκεκριμένου μνημείου, προφανώς η ύπαρξή του, είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για την αναπτυξιακή προοπτική αυτού του τόπου, ένα μοναδικό περιβάλλον, ένα πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα που μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά στην τοπική και εθνική οικονομία».
Οι τεχνικές εργασίες
Στη διάρκεια της ενημέρωσης, η Άννα Παναγιωταρέα αναφέρθηκε στις τεχνικές εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Συγκεκριμένα είπε:
» Η δημοσιότητα και η προβολή του συγκεκριμένου μνημείου, προφανώς η ύπαρξή του, είναι μια θαυμάσια ευκαιρία για την αναπτυξιακή προοπτική αυτού του τόπου, ένα μοναδικό περιβάλλον, ένα πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα που μπορεί να συνεισφέρει ουσιαστικά στην τοπική και εθνική οικονομία».
Οι τεχνικές εργασίες
Στη διάρκεια της ενημέρωσης, η Άννα Παναγιωταρέα αναφέρθηκε στις τεχνικές εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Συγκεκριμένα είπε:
- Το δάπεδο της επίχωσης πίσω από τις Καρυάτιδες έχει φτάσει ως την στέψη των βάθρων, επί των οποίων στηρίζονται οι Καρυάτιδες, δηλαδή περίπου στο 1,5 μ.
- Αυτή η επίχωση θα παραμείνει προσωρινά ως αντιστήριξη του τρίτου διαφράγματος. Θα αρχίσει να καταβιβάζεται σε συνδυασμό με την απομάκρυνση χωμάτων από τον τέταρτο χώρο.
- Στον χώρο πίσω από τις Καρυάτιδες ως τον τρίτο διαφραγματικό τοίχο, τοποθετήθηκε η δεύτερη φάση αντιστήριξης, με ισχυρές μεταλλικές κοιλοδοκούς.
- Επίσης, υποστυλώθηκε προσωρινά το θραυσμένο υπέρθυρο του τρίτου διαφράγματος, το οποίο θα απομακρυνθεί για να καθαριστεί και να συντηρηθεί.
- Στον τέταρτο χώρο -ο οποίος χαρακτηρίζεται από συνεχή ορθομαρμάρωση ίδιου τύπου μαρμάρου Αλυκής Θάσου, όπως και το σύνολο του μνημείου- υλοποιούνται ήδη από την Δευτέρα εργασίες αντιστήριξης των τοίχων και υποστύλωσης της θόλου για την ασφάλεια των εργαζομένων και του μνημείου. Εχει, λοιπόν, ήδη ολοκληρωθεί η αντιστήριξη στην στέψη των πλαϊνών τοίχων και έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση της υποστύλωσης της θόλου, με μεταλλικές σωληνωτές δοκούς.
- Λόγω της ευαίσθητης ισορροπίας στην οποία βρίσκεται η θόλος, οι τεχνικοί σύμβουλοι μαζί με το συνεργείο προσπαθούν, με λεπτές επεμβάσεις, να τοποθετήσουν την υποστύλωση χωρίς να διαταράξουν την ισορροπία που έχει δημιουργηθεί μετά τις εξωτερικές αποχωματώσεις.
- Η υποστύλωση έχει υλοποιηθεί στα δυο τρίτα της επιφάνειας της θόλου. Οι ευρισκόμενες εκεί εξωτερικές επιχώσεις επιτρέπουν να εξελιχθεί ασφαλέστερα η διαδικασία της υποστύλωσης.
- Η υποστύλωση που χρησιμοποιείται είναι «παθητική» -δηλαδή, ενεργοποιείται μόνον στις περιπτώσεις που ένας θολίτης τείνει να μετακινηθεί-πράγμα που εξασφαλίζει την ελάχιστη δυνατή επίδραση στην υφιστάμενη ισορροπία της θόλου.
- Η επίχωση έχει κλίση από Νότο προς Βορρά, με υψομετρική διαφορά πάνω από ένα μέτρο. Στον τέταρτο διαφραγματικό τοίχο έχει εντοπιστεί το άνοιγμα, στο οποίο έχω επίσης αναφερθεί, σε μεγαλύτερο βάθος από τα προηγούμενα ανοίγματα. Οδηγεί τους τεχνικούς στο συμπέρασμα ότι το δάπεδο του τέταρτου χώρου βρίσκεται βαθύτερα από το δάπεδο των προηγούμενων χώρων, πιθανώς κατά δύο μέτρα.
- Έχει προχωρήσει το χωματουργικό έργο, που πραγματοποιείται στην δυτική πλευρά του μνημείου για ταπείνωση του ύψους και απάλυνση της κλίσης των πρανών.
Newsroom ΔΟΛ - πηγη http://news.in.gr/culture/article/?aid=1231352514
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου