Τρίτη 12 Απριλίου 2011

ΤΟ ¨ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ" ΔΙΧΑΖΕΙ ΤΗΝ ΙΘΑΚΗ;

με πηγές από ithacanews και iloveithaki και  αντιγραφή από τα politika-mezedakia.blogspot.com

Επιστολή Δημάρχου για τα δρομολόγια του F/B ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ

12 – 04 – 2011, Ιθάκη

Αγαπητοί συμπολίτες
Επειδή πολύς λόγος έχει γίνει τις τελευταίες μέρες για την αλλαγή δρομολογίων και νυχτερινής πρόσδεσης του καραβιού, θα ήθελα να σας πληροφορήσω για τα παρακάτω:

Μου ζητήθηκε από την εταιρεία Strintzis ferries, η σύμφωνη γνώμη μου για την αλλαγή δρομολογίων, ήτοι, αντί δύο δρομολογίων ημερησίως, όπως ισχύουν σήμερα, να γίνονται τρία δρομολόγια από τον Πίσω Αετό, με διανυκτέρευση του πλοίου στην Σάμη.
Προσωπικά, σαν δήμαρχος, συμφώνησα αμέσως και μάλιστα επικρότησα αυτή την κίνηση για τους εξής λόγους:
Α) Επί σαράντα χρόνια το καράβι αράζει στον παραλιακό δρόμο. Ο παραλιακός δρόμος δεν είναι προβλήτα. Οι δήμαρχοι των τελευταίων σαράντα χρόνων, δεν κατάφεραν να φτιάξουν μία προβλήτα, όπως έχουν όλα τα ελληνικά νησιά, που να διαθέτει χώρο στάθμευσης των αυτοκινήτων που πρόκειται να επιβιβαστούν και χώρο για μανούβρες των επικαθήμενων φορτηγών. Οι νταλίκες που κατέβαιναν από το φέρρυ με προορισμό τη Βόρειο Ιθάκη, έπρεπε να περάσουν από την πλατεία, να πάνε μέχρι το Μέντορα, να κάνουν μανούβρες για να γυρίσουν και να ξαναπεράσουν από την πλατεία, για να πάνε στη Βόρειο Ιθάκη. Παρακολουθώντας κάποιος αυτή την εικόνα, δε θα μας χαρακτήριζε και για τους εξυπνότερους. Έπρεπε λοιπόν να σταματήσει άπαξ δια παντός.
Β) Όπως γνωρίζετε, το καράβι, κατά τη νυχτερινή του παραμονή στο λιμάνι, ήτοι από τις 01.00 τη νύχτα έως τις 07.00 το πρωί, έπρεπε να έχει τις γεννήτριες του σε λειτουργία για να έχει ρεύμα. Ο θόρυβος των γεννητριών, αλλά και το ματσακόνι κάθε Σάββατο, ενοχλούσε πολύ τους κατοίκους, στο πέταλο της παραλίας και τους γύρω δρόμους. Το ότι δεν διαμαρτύρονταν, ήταν γιατί ίσως δεν είχαν ποτέ ακούσει πως υπάρχουν και άλλες λύσεις.
Γ) Η προβλήτα-δρόμος έχει κουφώσει, και είναι βέβαιο ότι κάποια μέρα θα έχουμε καθίζηση του δρόμου.
Δ)Ένα καράβι εκατόν πενήντα μέτρων, δεν είναι δυνατόν να κάνει μανούβρες δίπλα σε μικρά ιδιωτικά σκάφη και ιστιοφόρα τουριστών, μήκους από δέκα έως τριάντα μέτρα. Ήταν θέμα τύχης το ότι δεν έχουμε θρηνήσει θύματα μέχρι τώρα.
Ε) Η απουσία του καραβιού από το λιμάνι, δημιουργεί το λιγότερο σαράντα θέσεις ελλιμενισμού σκαφών, που σημαίνει έσοδα στο δήμο και δουλειά στους δημότες μας. Και αυτό, εμπίπτει μέσα στο γενικό μου σχέδιο, για μόνιμο ελλιμενισμό σκαφών στο λιμάνι της Ιθάκης.
ΣΤ) Η ανυπαρξία αεροδρομίου ( όπως ίσως γνωρίζετε, έχω ήδη ξεκινήσει τη μελέτη για αεροδρόμιο στην Ανωγή ) μας αναγκάζει να εξαρτώμεθα από το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς. Η πρόσθετη συγκοινωνία με το Θιάκι, εξυπηρετεί τους τουρίστες της Κεφαλονιάς , που έρχονται με πτήσεις τσάρτερ, για ημερήσιες εκδρομές στην Ιθάκη. Ήδη τα ταξιδιωτικά γραφεία του εξωτερικού, ενδιαφέρονται άμεσα για τα δρομολόγια μεταξύ Ιθάκης και Κεφαλονιάς.
Ζ) Για κάθε νέο επισκέπτη που έρχεται με το καράβι στην Ιθάκη, θεωρώ, ότι είναι λιγότερο ντροπή για μας, να βλέπει ένα λιμάνι που κατασκευάζεται, παρά μια προβλήτα-δρόμο με τα σπίτια στα έξι μέτρα.


Αγαπητοί συμπολίτες

Δεν αποφασίζω εγώ για τα δρομολόγια του καραβιού. Είναι αυτονόητο πως η εταιρεία έχει εξετάσει το θέμα, ως επιχείρηση, κι έχει τους δικούς της λόγους να αποφασίσει έτσι.
Από μένα ζήτησε τη σύμφωνη γνώμη μου. Θεωρώ ότι με ή χωρίς αυτή, η απόφαση είχε ληφθεί.
Θέλω να γνωρίζετε, ότι σε κάθε απόφαση που παίρνω, ή ακόμη και σε κάθε σύμφωνη γνώμη που δίνω, έχω ως γνώμονα το συμφέρον του τόπου μας, και κανένα απολύτως προσωπικό συμφέρον.
Ίσως να μη γνωρίζετε, ότι είχα μόνιμα το μικρό μου σκάφος στον Πίσω Αετό, με τα κλειδιά στη μηχανή, και το ρεζερβουάρ γεμάτο, για οποιαδήποτε στιγμή, και για όποιον υπήρχε ανάγκη. Κάποιοι όμως δυστυχώς, έκοψαν το σκοινί της άγκυρας, με αποτέλεσμα το σκάφος να χτυπάει στις διπλανές βάρκες.
Έχω όμως ήδη ενημερώσει το Κέντρο Υγείας, οποιαδήποτε στιγμή παραστεί ανάγκη για μεταφορά ασθενούς στην Κεφαλονιά, να με ενημερώσει αμέσως, για να μεταφερθεί ο ασθενής με το μεγάλο σκάφος μου, που βρίσκεται στο λιμάνι. Κι αυτό θα ισχύει για όλο το εικοσιτετράωρο και όχι μόνο για έξι ώρες που ίσχυε με το καράβι.
Το αίτημα-απαίτηση να ξεκινήσει ένα ολόκληρο καράβι εκατόν πενήντα μέτρων, με σαράντα άτομα πλήρωμα, για να μεταφέρει έναν ασθενή στο νοσοκομείο, έπρεπε να μην έχει διατυπωθεί ποτέ.. Η εταιρεία και κανένας βέβαια, δε θα μπορούσε ποτέ να πει όχι, εμείς έπρεπε να ντρεπόμαστε να το ζητάμε. Και δε θα το ζητούσαμε, αν οι προηγούμενες αρχές του τόπου μας, κατάφερναν εδώ και τόσα χρόνια, να έχουν ένα νοσοκομειακό ταχύπλοο ή ένα νοσοκομειακό ελικόπτερο ή εγκατάσταση στο Κέντρο Υγείας συστήματος τηλεϊατρικής, ώστε να πραγματοποιούνται εξετάσεις ή ακόμη και επείγουσες μικροεπεμβάσεις.
Η μετάβαση στον Πίσω Αετό, για τους κατοίκους της Βορείου Ιθάκης θα είναι τώρα ευκολότερη. Για τους κατοίκους της Νοτίου Ιθάκης, θα μπει το ΚΤΕΛ ή και τα λεωφορεία του Δήμου αν χρειαστεί, με σταθερά δρομολόγια από την Πλατεία για τον Πίσω Αετό και θα εξετάσω το ενδεχόμενο να γίνεται δρομολόγιο και από το Σταυρό στον Πίσω Αετό.

Αγαπητοί μου συμπολίτες

Θέλω ακόμη να σας υπενθυμίσω, ό, τι και προεκλογικά σας δήλωσα:
Δεν έχω, ούτε θέλω να έχω ουδεμία σχέση με τα πολιτικά κόμματα, εκπρόσωποι των οποίων εξακολουθούν ακόμη και σήμερα, αλαλάζοντας ανάρθρως, χωρίς να ντρέπονται, να επιδίδονται σε δήθεν ίαση, δήθεν ψυχολογικών σας τραυμάτων <<γιατί χάσατε το καράβι>>, με στόχο την ψηφοθηρία.
Δικός μου στόχος, είναι μόνο το συμφέρον του νησιού μας, που σίγουρα είναι και δικό σας.

Γιάννης Κασσιανός

Δήμαρχος

------------------------------------------------------------------------------




ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΣΑΡΔΕΛΗ:

«ΝΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ F/B ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΩΣ ΕΧΟΥΝ»

Επιστολές έστειλε η Αντιπεριφερειάρχης Σμαράγδα Σαρδελή, προς τον Υπουργό Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κ. Γιάννη Διαμαντίδη, την Υφυπουργό κα Ελπίδα Τσουρή, το Γενικό Γραμματέα κ.Νικόλαο Λίτινα, αλλά και στον κ. Παναγή Στρίντζη της εταιρείας Strintzis Ferries (Αριθμ. Πρωτ.: 13626/4310-13627/4311 της 07/04/20110) και ζητάει να μην γίνει καμμία αλλαγή στα δρομολόγια και τη διανυκτέρευση του πλοίου ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ. Αναλυτικά οι επιστολές της κ. Σαρδελή:

ΠΡΟΣ: Αξιότιμε κ. Υπουργέ, Αξιότιμη κα Υφυπουργέ, Αξιότιμε κ. Γενικέ

«Το νησί της Ιθάκης και οι κάτοικοί του έχουν θορυβηθεί μετά από την απόφαση της εταιρείας Στρίντζης να σταματήσει τη διανυκτέρευση του F/B «Κεφαλονιά» στο λιμάνι Βαθέως Ιθάκης και να διανυκτερεύει πλέον στη Σάμη Κεφαλονιάς.

Σας επισημαίνω προπάντων την ασφάλεια που παρέχει το πλοίο όταν το βράδυ βρίσκεται στο Βαθύ και προκύπτει σημαντικό πρόβλημα υγείας σε κάποιον πολίτη. Πολλές φορές έχουν σωθεί ανθρώπινες ζωές με άμεση διακομιδή των ασθενών σε Σάμη ή Πάτρα με το πλοίο. Εν αντιθέσει, σε περιπτώσεις που το πλοίο δε βρίσκεται το βράδυ στο Βαθύ, μας πνίγει η ανασφάλεια και η αίσθηση απομόνωσης. Ακόμη και οι μηχανές του πλοίου που ακούγονται μας παρέχουν σιγουριά!

Γνωρίζω την ευαισθησία σας πάνω σε θέματα που αφορούν τα μικρά νησιά και τη συγκοινωνία τους. Η Ιθάκη είναι, όπως γνωρίζετε, ένα μικρό νησί με μεγάλη ιστορία που ενώ θα έπρεπε να βελτιωθεί η ακτοπλοϊκή της συγκοινωνία αντιθέτως υποβαθμίζεται αφού το πλοίο θα έρχεται μόνο στο λιμάνι του Πίσω Αετού το οποίο δεν έχει ακόμη κατασκευαστεί και έτσι πολλές φορές είναι μη προσεγγίσιμο και μη ασφαλές λόγω κακοκαιρίας. Ακόμη, η σημερινή κατάσταση του λιμανιού αυτού, όσον αφορά τις υποδομές και την εικόνα που παρουσιάζει, είναι αντίθετη με την τουριστική και γενικότερη ανάπτυξη του νησιού μας.

Ευελπιστώ στην κατανόησή σας και στις άμεσες ενέργειές σας για τη λύση του προβλήματος».


ΠΡΟΣ: Strintzis Ferries, (Γραμμαί Επτανήσου Ν.Ε.), κ. Παναγή Στρίντζη.

«Πληροφορήθηκα από το πρακτορείο της εταιρείας σας στην Ιθάκη ότι το F/B «Κεφαλονιά» από τις 18 Απριλίου 2011 αλλάζει τα δρομολόγιά του και δε θα διανυκτερεύει πια στην Ιθάκη.

Σας τονίζω το πόσο σημαντικό είναι για τους Ιθακήσιους το πλοίο να παραμένει το βράδυ στο λιμάνι του Βαθέως για λόγους ασφάλειας. Είναι γνωστό ότι το πλοίο άπειρες φορές βοήθησε καθοριστικά με την άμεση διακομιδή ασθενών στη Σάμη ή στην Πάτρα. Ακόμη όπως γνωρίζετε, όταν έχουμε κακοκαιρία υπάρχει μεγάλη δυσκολία – πολλές φορές και αδυναμία – προσέγγισης στο λιμάνι του Πίσω Αετού.

Η αλλαγή στο δρομολόγιο με εξέπληξε δυσάρεστα καθώς στις 14 Μαρτίου, σε τηλεφωνική μας επικοινωνία, με διαβεβαιώσατε ότι τα δρομολόγια του F/B KΕΦΑΛΟΝΙΑ καθώς και οι θέσεις πρόσδεσης και διανυκτέρευσης του πλοίου στην Ιθάκη δε θα άλλαζαν έως και τον Οκτώβριο.

Θα ήθελα να μου εξηγήσετε τους λόγους για τους οποίους προβήκατε σε αυτή την αλλαγή».

------------------------------------------------------------------------------



Επιστολή Λιβιτσάνη προς το πρόεδρο του ΔΣ :
«Κύριε Πρόεδρε, σας καλούμε να συγκαλέσετε άμεσα το Δημοτικό Συμβούλιο σύμφωνα με τον κώδικα, σε Κατεπείγουσα Συνεδρίαση, με μοναδικό θέμα συζήτησης την επιστολή του δημάρχου Ιθάκης κ.Κασσιανού με την οποία προτείνει προς την Εταιρεία Στρίντζη τροποποίηση δρομολογίων του Ε/Γ-Ο/Γ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ καθώς επίσης και αλλαγή λιμένος εκκίνησης και λήξης δρομολογίων από το Βαθύ της Ιθάκης στη Σάμη. Λόγω του Κατεπείγοντος του θέματος σας καλούμε να ορίσετε την συνεδρίαση την Δευτέρα το απόγευμα και παρακαλούμε να ενημερωθούν με κάθε μέσο όλοι οι συμπατριώτες μας. ΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ: Θανάσης Λιβιτσάνης, Διονύσης Στανίτσας, Σπύρος Κανδηλιώτης, Γιάννης Μαρμάρης, Θόδωρος Σαρδελής, Μιχάλης Λιβάνης, Πάτροκλος Τσιντήλας».
------------------------------------------------------------------------------

Η ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΙΣΗΤΗΡΙΑ  ΚΑΙ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ 

Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ καταγγέλλει στο λαό της Ιθάκης το κόψιμο της προσέγγισης του καραβιού στο Βαθύ , από την εταιρία ΣΤΡΙΝΤΖΗΣ. Το παραπάνω γεγονός είναι αποτέλεσμα της πολιτικής που προωθείται εδώ και χρόνια από ΠΑΣΟΚ και ΝΔ με την απελευθέρωση των συγκοινωνιών , έρχεται να προστεθεί στην αύξηση κατά 10% των εισιτηρίων και φανερώνει την αδυναμία αντίδρασης αν όχι και την ανοχή όλα αυτά τα χρόνια μέχρι και σήμερα της τοπικής διοίκησης στις ορέξεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου για περισσότερα κέρδη.

Είναι ένα ακόμη πλήγμα στο εισόδημα της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων του νησιού μας ,αν αναλογιστεί κανείς το κόστος της μεταφοράς στο κατ’ επίφαση λιμάνι του Πίσω Αετού με ΤΑΧΙ. Είναι ακόμη μια απάντηση των κρατούντων στο λαϊκό αίτημα για σταθερή , μόνιμη ,φτηνή και ασφαλή συγκοινωνία.

Την ίδια ώρα που χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τα νησιά που ερημώνουν, τον τουρισμό που καταστρέφεται , την ίδια ώρα μεγαλώνουν τις δυσκολίες πρόσβασης στα νησιά. Δυσκολεύουν τις δυνατότητες διακοπών αυξάνουν το κόστος μεταφοράς των προϊόντων. Κλέβουν όλοι μαζί για μια ακόμα φορά τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα , επιβεβαιώνοντας ότι δεν σταματούν μπροστά σε οποιοδήποτε έγκλημα προκειμένου να διατηρηθούν και να αυξηθούν τα εφοπλιστικά κέρδη. Και από την άλλη δίνουν αυξήσεις 1% στους ναυτεργάτες ενώ μόνο το 2011 θα εισπράξουν κρατική επιδότηση 126 εκατομμυρίων ευρώ.

Αποδεικνύεται περίτρανα ότι οι ναυτεργάτες, οι κάτοικοι των νησιών και συνολικά τα λαϊκά στρώματα έχουν κοινό εχθρό, τους εφοπλιστές και τα άλλα στρώματα της πλουτοκρατίας καθώς και τα κόμματα που τους υπηρετούν.

Η απάντηση σ’ αυτή την αντιλαϊκή πολιτική είναι η ενιαία δράση με το εργατικό κίνημα για την δημιουργία των προϋποθέσεων να γίνουν τα καράβια λαϊκή περιουσία στην υπηρεσία των λαϊκών στρωμάτων.

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΙΘΑΚΗΣ 

1 σχόλιο:

  1. Τόν δήμαρχο τον βρήκα πολύ λογικό.
    Η αντιπολίτευση είναι για να διαμαρτύρεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή